Nu njuter jag av våren

Äntligen kan jag börja njuta av våren. Idag har jag storstädat i vardagsrummet och det finns inga dansande dammråttor kvar och solen klarar av att titta in genom fönstret *ler*
Okey jag har lite kvar i lägenheten för att jag ska vara riktigt nöjd, men jag kan inte få allt på en gång :)
I morgon jobbar jag sista dagen denna vecka och sen är jag ledig ända fram till tisdag nästa vecka. Så på fredag ska allt bli klart och det ska vara påskpyntat här hemma.

Jag har belönat mig lite idag genom att äta lite av påskgodiset (lova att inte skvallra för ungarna). Dom vet inte att det finns lite godis här hemma, jag har gömt det i en liten porslinshöna som jag har på vardagsrumsbordet. Men Jonas kommer nog att upptäcka den när han kommer hem, den fanns inte där när han stack hem till Madde.

Har ju varit hos Naprapaten 3 ggr nu och har fortfarande ont i ryggen, men det är inte alls lika hemsk som tidigare och jag är duktig och gör mina övningar och jag känner att det gör susen. Nu ska jag inte till honom förens om 1 månad om inte allt blir värre förståss. Han vill att det ska gå ett tag nu och att jag ska göra mina övningar för att sen se om det har gett det resultat som vi vill :)

Just nu känns allt så himla bra i livet fast jag längtar så både efter kärleken och ledigheten, Men på fredag så har jag båda och det kan ju knappt bli bättre. Jag har gått ner till 85% arbetstid och det känns otroligt bra, jag fick bort en till dag på schemat och det var precis det som jag ville.

Sen från det ena till det andra så har jag gått upp lite till i vikt, okey det mesta har satt sig runt midjan och det är väl kanske inte så bra, men om jag rör på mig och gör lite övningar så kanske jag kan fördela dom kilona lite så dom sätter sig där jag vill. Fast det bör nog inte bli fler kilon nu för då blir det för mycket och det är INTE bra. Så på det hela taget är jag nu nöjd med min vikt och säg den 49 åriga kvinna som kan säga det *ler*

Jaha vad är det som är fel i mitt liv just nu då? Hmm det enda jag kan komma på är att inte Jenny är här hemma, jag har ju mina andra barn här (även om Jonas just nu är hos kompis) Olle kommer på fredag så då är det endast Jenny som saknas :(
Men att må bra och tycka att livet är okey känns skönt. Jobbet har jag accepterat att det är som det är med just nu och då kan jag göra mitt och liksom strunta i resten. Vet inte om jag nu i kristider hittar nytt jobb eller om jag ens törs byta, så då gäller det ju att göra det bästa av det som är för att jag ska må bra. Känns skönt att acceptera det.

Jaha vad har mer hänt i mitt liv då?? Inte så mycket mer än att jag nu funderar på att betala någon för att ta hand om mina pensionärspengar och sätta dom där det ger mest och bäst avkastning. Jag kan ingenting om aktier eller fonder så då känns det ganska okey att överlåta det åt någon som kan. Så jag har idag talat med Monetar Pensionsförvaltning och jag tror att jag kommer att välja dom för att se till att mina pensionspengar blir rätt placerade. Han jag talade med var nog lite chockad att jag inte ens hade öppnat mitt rosa kuvert. Men jag sa till honom att det jag inte vet det mår jag inte dåligt av och nu har jag äntligen öppnat kuveret och nu mår jag dåligt ;)

Vet ni när jag sitter här och drar in andan så nyser jag inte, för här är dammfritt. jag har varit så noga med städningen så jag har till och med polerat möblerna ;)
Okey här på mitt databord så är det fortfarande belamrat med en massa papper och grejer, men jag ser inte på det utan jag kan ignonerar och titta bort mot mina fönster istället och då ler jag igen. Tänk att lite (eller okey mycket) städning kan få mig att må så bra.
Jag passade också på att möblera om lite bland mina blommor och alla små lampor och det vart så fint. Bland alla blommor så finns det 7 lampor som lyser upp. Jaja någon energisparare är jag inte :(

Nä nu tror jag att jag ska göra natt så jag orkar jobba den sista dagen denna vecka.

Ta hand om varandra och ge mig en kram

Kommentarer
Postat av: CATWOMAN

Så roligt att läsa att ngn är nöjd med livet ha ha... jo det är väl jag också fastän jag gnäller för tillfället om hälsan. Det där med vikten är ett dilemma, man tycker att man äter rätt bra och ändå så fastar det runt midjan.. precis där det inte ska vara men vad gör man... jo man blundar lite för det och så helt plötsligt ska det bort.

Jag kämpar på och tar det med lite ro... Stor kram och hoppas du får en trevlig Påsk med kärleken... kramen damen

2009-04-10 @ 12:49:10
URL: http://www.catwoman1955.spaces. live.com
Postat av: Lillemor

Inte bara ny kärlek utan ny fin blogg också :) Bra för nu kan jag kommentera,kunde jag inte i din förra. Så kul att du har det bra ! har lagt till dej som vän på facebook...så får du själv välja om du vill ha mej som vän ;)

/guttisa

2009-04-21 @ 08:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0