En björntjänst gör ju ingen glad

Dagen blir precis så som jag bestämmer att den ska bli. Vi har stor makt över hur vi ska uppleva dagen och hur vi ska må. Negativa tankar = dåligt mående, positiva tankar = bra mående. Det är ju precis så enkelt som det låter och betyder att jag ska ha positiva tankar om jag vill må bra.

Vaknade i morse 1 hel timme innan klockan ringde med huvudvärk och negativa tankar om hur denna dag skulle bli som startade så här. Gick upp satte på kaffe och plötsligt slog det mig jag har ledig dag idag och kan göra precis vad jag vill. Jag kan gå hela dagen med huvudvärk, må dåligt och tycka att det mesta är piss eller så kan jag ignorera huvudvärken och bestämma mig för att dagen idag ska vara min. Vilket lätt val det vart för inte vill jag må dåligt. Jag vill njuta av dagen idag även om jag tvättar, städar och har huvudvärk. Direkt vart måendet bättre och jag kände mig glad att jag vaknade tidigare för på det sättet fick jag en längre ledig dag *S*

Snacka om att våra tankar styr vårt liv. Modern hjärnforskning visar att vi människor bär på två slags tankesystem, positiva och negativa tankar och dessa kan existera inom oss samtidigt. Vi kan alltså vara glada och ledsna samtidigt. Det negativa systemet har större makt över oss och det gör att vi lättare fastnar i de negativa tankarna och i pessimismen än i de optimistiska tankarna.

”Du är inte vad du tror att du är, snarare, vad du tror, Är du”.

Det är så härligt att bara finnas till och just nu har jag inga andra bekymmer i livet än vad jag ska hitta på till middag. Att vara nöjd med allt som livet ger, allting som jag kring mig ser, glömma bort bekymmer, sorg och besvär. Han var inte dum den där Baloo *S*

Om en lite stund så ska jag ta fram dammsugare….tror jag….idag finns inga måsten…men jag mår ju bra av att det är fint ;)

Lova nu dig själv att bara bära med dig positiva tankar resten av denna dag. Du kommer att bli rikt belönad och kommer att må så bra.

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Klokt skrivet....som vanligt :) Min dag kändes plötsligt mycket lättare ;o)

2009-08-20 @ 12:32:49
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: CW

LAVJOOO DAMEN... du är klok som en bok och jag tar med mig dina tankar för de ger mig styrka och en positiv syn på livet är den bästa medicinen även om det ibland är som att berg och dalbana. KRAM KRAM

2009-09-06 @ 06:18:08
URL: http://dajmstrut.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0