Dagens match var riktigt "puckad"

Jaha så vann vi igen fast det visste jag ju att vi skulle göra. Nu har vi vunnit 20 av 21 matcher men förra matchen som var en förlust var ingen riktig förlust för vi förlora i förlängningen och det räknas ju inte.



Petter Jönsson åkte på 2 minuters utvisning redan i första spelminuten pga forchecking. Men han kom ju igen på slutet och gjorde det avgörande målet så jag känner mig ganska nöjd trots allt.



Jag hängde inte riktigt med när Kalle Person och Ola Pullver plötsligt lämnade rinken för att ta en liten dricka paus. Det var precis då det vart kvittering och jäklar vad jag skrek. Kameran flög all världens väg när jag började vifta tillbaka dom.



Jag tog sats för att rusa in i rinken för att få lite ordning på matchen som totalt höll på att urarta. Men hejdade mig i sista stund då jag förstod att det i så fall skulle bli matchstraff.



Petter klev till slut ut ur matchen för han ville inte vara med i denna skandal som kunde spojlera hela hans NHL karriär.



Det andra laget höll sig faktiskt ganska passiva så det var en lätt match för oss att vinna trots utvsning ich dricka paus.



Men domaren ni vet den där svart vita han höll sig mest i dimman och det var nog tur för oss för annars hade det varit betydligt mer utvisningar.
Nej nu räcker det för den här gången. Jag ska ta och lägga upp lite mer hockeybilder senare när jag har smält allt från denna match som trots allt var sevärd och jag fick en hel del fina bilder.

Eva-Lena som inte trodde att jag kunde referera en hockeymatch. Åh så fel hon hade, nu känner jag mig nöjd.


Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

asg Det var den helt klart roligast matchreferat jag någonsin läst. Jag skrattade så jag kiknade och Daniel bad mig sluta skratta så att han kunde koncentrera sig på läsningen asg



Tack för ett gott skratt!!!!! :D

2009-12-06 @ 22:06:20
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: Anne

Ett gott skratt förlänger livet och jag har nu förlängt ditt S

Kramar om dig

2009-12-06 @ 22:12:07
URL: http://anjojeli.blogg.se/
Postat av: Martina

Ja det må jag ju säga - aldrig har jag läst ett sådant intressant och lättförståligt referat. Bara bilderna berättade ju nästan hela matchen. Jag tror att du kommer få skriva fler sportsreferat:)



Tack för att jag fick titta in:)

2009-12-07 @ 06:06:56
URL: http://engdahls.blogspot.com
Postat av: Lillemor

Ha,ha...Du är ju bara så helknäpp Anne! S

Du skulle kunna söka nåt slags sportjobb också,sportjournalist kanske vore nåt ?!:)



<3

Lillemor

2009-12-07 @ 08:20:24
Postat av: CW

ha ha.... redan vid överskriften till dagens blogg så insåg jag att detta kommer att bli kul... tackar så mkt för en underhållning som var bra mkt bättre än all annan.

Du kommer att bli en braig sportkommentator för du har hjärtat på rätta stället. Bilderna var fantastiska och jag bara älskar din humor.kramen damen

2009-12-07 @ 10:48:42
URL: http://dajmstrut.spaces.live.com/
Postat av: Anne

Du känner ju dom flesta av spelarna för dom kommer ju från Ö-vik. Alltså Eva om du inte visste så är det MoDo lirare dom flesta av dom men jag tror att du om du tar på dig dom rätta glasögonen så känner du ju igen Petter, annars kan du be din man titta för han känner honom i alla fall. Domare han kom från Öland och då har man ju lite mer förståelse för hans agerande eftersom det liggande laget även dom kom därifrån

2009-12-08 @ 08:06:00
URL: http://anjojeli.blogg.se/
Postat av: Anna

Som jag skrev hos E-L; äntligen ett referat för oss hockeyointresserade!

2009-12-08 @ 13:38:03
URL: http://iannashus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0