Underbara sol

Åhh vilken härlig dag det har varit idag, solen har strålat från en klarblå himmel. Olle var ju här så vi bestämde att vi skulle ta en promenad till Kungens kurva och äta lunch på någon restaurang. det vara bara så ljuvligt att promenera, solen bländade oss från den klarblåa himlen och det var ca 4/5 minus grader (varför kommer jag aldrig ihåg hur man gör grader tecknet). Vi valde att äta på en Indisk restaurang och det var inte alls så dumt val. Visst maten var lite annorlunda kryddat (har inte ätit Indiskt tidigare), men det var riktigt gott.

Eftersom vi hade promenerat dit så bestämde vi oss för att promenare hem också, fast i början kändes det inte så lockande då vi båda var övermätta och då vill man helst bara lägga sig i en skön säng. Men det var lååångt till sängen så vi började promenera. Vi gick en lite annan väg hem så det vart lite längre, men när vi kom hem så var vi riktigt nöjda med vår promenad så vi beslutade att det inte gjorde någonting att vi åt upp den äppelpaj med vaniljsås som fanns kvar. Jag behöver ju inte riktigt tänka på vikten, men det behöver ju Olle *asg*
Vi fick en liten stund till vila på soffan i alla fall, innan det var dags för Olle att åka hem. Han behöver ju komma hem så han kunde gå på spinning och bli av med äppelpajen :))

Sen har jag även varit på föräldramöte i Lindas skola. Där fick vi lite mer information om hur det går med skolan och vi fick även träffa den nya studierektorn. Sen fick vi en stund i klassrummet med Lindas mentor.  Han berättade om skolresan som dom pratat om att göra i årskurs 8 till England. Men han berättade att det fanns några föräldrar som hade hört av sig och tyckt att dom var för unga för att åka utomlands på klassresa. Så det kommer inte att bli någon klassresa förens i årskurs 9. Så till våren ska dom resa någonstans i Sverige, dom ska planera så får vi se vart det blir.

Resan till England kommer skolan att betala för flyget och jag tror att det även var för maten, men boende och sånt får klassan tillsammans med föräldrar jobba ihop. Jaha då vet man nu att man som förälder kommer att få en massa jobb för att få ihop till reskassan :(
Fast det känns ganska okey för det kommer nog att bli en resa att minnas.

Nä nu orkar jag inte skriva mer om min dag, ska snart lägga mig och läsa lite för att kunna ta emot John Blund när han dyker upp. Ta hand om varandra och ge mig en kram

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Kram kram, Låter som en underbar ledig dag!! Själv slet jag med debet och kredit hela dagen men avslutade med lite hockey så det var väl ok :o)



Ha en bra dag!!

Kram igen / Eva-Lena

2009-02-19 @ 06:34:53
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: Jenny

Kul att ni har fint väder då. Här i helgen var det fint, med blå himmel och sol. Men igår snöa det, och den fina blåa himlen är borta..



Kram

2009-02-19 @ 11:06:52
URL: http://tigerhjarta.blogg.se/
Postat av: CATWOMAN

Kan nog vara klokt att de håller sig inom Sveriges gränser till de blivit liiite äldre ha ha... det finns som sagt var mkt som lockar men kul med såna resor Ni får väl sälja bullar och lotter osv... jag har nog sålt bra mkt sånt då grabbarna mina idrottat så mkt... det är ju oftast föräldrarna som får dra det tyngsta lasset. kramen damen

2009-02-22 @ 12:47:13
URL: http://catwoman1955.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0