Ledig i fem (5) dagar

Åhh jag njuter och mår så bra just nu. Vilken härlig början på den lediga dagen. Gick upp kl 07 för att väcka Linda och satte mig vid datorn en stund med min kaffekopp. Blev sittande en hel timme och kl 08 gick Linda, då kom Olle en liten snabbis på väg till jobbet. Han lämnade sin kostym som han behöver ikväll. Så jag har chansen att pussa lite på honom på eftermiddagen också när han kommer hit och byter om för att sen sticka iväg på skojigheter. Men sent ikväll är han här igen och sen kommer vi att vara tillsammans ända tills på söndag, ja förutom i morgon på dagen när han jobbar några timmar.

Så när Olle försvann efter några pussar så satte jag mig vid datorn igen, tänkte att jag bara skulle sitta här en liten stund innan jag börjar ta hand om allt som behövs göras här hemma. Men plötsligt kände jag mig så trött så jag beslöt mig för att lägga mig och vila en liten stund. Haha jag somnade och sov till 12:30. Så nu sitter jag här igen efter att ätit lite lunch och även hunnit med en dusch. Hmm allt det som jag skulle göra då, när bli det gjort? Händer ju inte så mycket när jag sätter mig här och bloggar. Men jag behöver detta slappa så jag vägrar dåligt samvete

Jag hinner ju lite i morgon också. Har i och för sig ringt ett samtal, men får inget svar? Varför sätter man ut en annons och sen inte svarar i telefonen? Ska verkligen bli härligt att komma iväg på fredagsmorgonen med en busslass med en massa okända människor, jag känner ju bara Olle. Men det blir nog bra det här, jag har ju nu chansen att lära känna nya människor och det kan väl inte vara fel, inte ens för en asocial person som mig. Wendelsbergs Folkhögskola där ska vi bo och Revyn sätt upp av elever och lärare. Wendelsberg är inte bara en blomstrande folkhögskola. Dom bedriver också hotell-, vandrarhems- och restaurangverksamhet. Här kan du läsa mer om du är nyfiken på vart jag ska http://www.wendelsberg.se/mat_boende/index.html

Nä nu måsta jag i alla fall klä på mig och försöka att få ner julsakerna i källaren, dom kan inte stå i hallen hur länge som helst. Hmm kanske ska jag också dammsuga lite. Fast just nu skiner solen så det är mer upplagt för att ta en liten promenad. Visst kan jag göra det istället för att tråkstäda *ler*

Nu lämnar jag i alla fall datorn tjao.

Kommentarer
Postat av: guttisa

Aaaahhh du har en nyblogg fin ! jag kan tom kommentera kunde jag inte i den gamla...

Har snabbläst lite och förstått att du skaffat dej kille...:)Jag är så glad för din skull,unnar dej verkligen detta !

2009-01-26 @ 08:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0