Nu är helgerna i alla fall slut

Visst känns det faktiskt skönt att det blivit vardag igen. Skolan började idag och allt har återgått till det lite mer normala. Jag har ju mest jobbat så det har inte riktigt känts som helg på det sättet. Men nu är mornarna normal och jag slipper sms från Linda där hon skriker....var tysta jag försöker sova :))
Igår skickade jag iväg en ansökan om nytt jobb. Har sökt till Personlig assistent, det var en annons där dom sökte personlig assisten till 3 olika brukare och man skulle vara flexibel och kunna jobba hos dom alla. Jag vet inte om detta är något för mig, men jag vill i alla fall få lite mer information om vad tjänsten handlar om.
Jag känner att jag inte orkar vara kvar på mitt jobb, stannar jag kvar där så har jag snart stupat. Vi är alldeles för lite personal och har varit det under en längre tid. Jag orkar inte med ett stressigt heltidsjobb där man inte ens har möjlighet att hämta andan.

Sen ska jag även gå med i A-kassan, jag gick ur facket när dom höjde avgiften rejält, men känner att jag nog i alla fall måste vara medlem i A-kassan. Jag sitter ju säkert på jobbet jag har idag, men vet inte hur det bli om jag byter jobb. Då är jag ju sist in och åker då först ut om det skulle bli ont om jobb. Jösses att det ska vara så svårt med arbetstillfällen och jag vet ju inte riktigt vilket jobb jag vill ha. Får nog på allvar fundera om jag inte ska börja studera, fast nackdelen med det blir ju pengar. Jag kan inte ta studielån och studiebidrag går ju inte att leva på. Usch jag tror att jag är i en liten svacka just nu och inte riktigt vet vad jag vill med mitt liv nu när arbetet jag har inte fungerar. Det finns inte så mycket jobb som Optikerassistent då branchen är i gungning och jag trivs ju egentligen i branchen.

Idag har jag varit duktigt också, jag kom ihåg att det vara pappas födelsedag :)
Annars är det något jag lätt glömmer bort även fast jag vet att det är den 8 janu, men det är efter alla helger och precis innan 2 av mina egna barn fyller år så ofta så glöms lilla pappa bort i allt som är. Men det är nog tackvare Jenny som jag komihåg för hon frågade mig idag och jag visst vad det var för dag i dag och det visste jag ju även fast jag inte tänkte på det i morse, men hade hon inte frågat så kanske jag glömt bort att ringa lilla pappa. Men han fyllde i och för sig inte jämt eller så. Men om 4 år fyller han 80 år och mamma fyller 80 samma år på sommaren. Så jag bestämmer här och nu att sommaren 2013 så ska vi alla barn samlas hos föräldrarna och fira dom ordentligt. Ingen ska komma med någon ursäkt att dom inte kan. Alla barn och barnbarn ska samlas och fira 160 år :))
Det är någonting att se framemot.

Nu ska jag ta hand om tvätten i tvättmaskinen och sen tror jag att jag inta viloläge i soffan.
Ha det bra allihopa och ge mig en kram

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Japp, sommaren 2013, samling i Grängesberg.



Ja, du går i dina tankar om vad du ska bli när du blir stor :o) Rätt av dig att prov dig fram. Hoppas du finner något som du gillar.



Kram Eva-Lena

2009-01-08 @ 19:31:51
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: CATWOMAN

ja .... smart att tänka över arbetssituationen men kan du inte bara säga att du har för mkt att göra... kanske de ser över verksamheten då... då vet du i allfall om de är angelägen att göra ngt åt det.

Personlig assistent är nog inte ett lätt jobb... men följ din känsla det brukar bli rätt så... sen kan man ha röätt att söka tjänstledigt ett kortare tag för att prova ngt annat... ha inte för bråttom ... kram kram

2009-01-10 @ 13:54:30
URL: http://catwoman1955.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0