I harmoni med mig själv!

Dagens text i DR (dagliga reflektioner)är så bra för mig att läsa för jag har under en längre tid glömt bort att rekonstruerar den gångna dagen, jag har bara levt i känslan av att det jobbiga dagen har haft med sig. När jag vaknar på morgonen så har jag omgående börjat leva i dagens bekymmer istället för att göra en inventering av hur jag ska få dagen att bli så bra som möjligt. Jag har redan när jag slagit upp ögonen varit i allt det jobbiga som dagen skulle föra med sig.

Dagarna blir ju vad jag gör dem till och mitt mående styr jag själv. Men jag har låtit annat styra mitt mående och i och med det så har jag under en tid levt i frustration över det som jag inte kan styra över. Jag hade redan när jag vaknat på morgonen bestämt att denna dag kommer att bli jobbig och då har den ju naturligtvis blivit det för det hade jag ju bestämt.

Men när jag vände på allt, när jag vände mina tankar inåt istället för det som fanns runtomkring mig så har jag mått mycket bättre och jag behöver inte känna en frustration över det jag inte kan förändra. Dagarna har blivit mycket lättare när jag på kvällen rekonstruerar den gångna dagen och när jag på morgonen försöker att se vad jag kan göra för att denna dag ska bli så bra som möjligt för mig och inte lever i att försöka lösa andras problem.

Jag tar inte ut händelser i förväg och när problemen dyker upp så försöker jag ta hand om det jag kan och resten lämnar jag över till min högre makt. Så mycket enklare allt känns då och så mycket bättre jag mår. Så jag får inte glömma det viktigaste och det är ju mitt eget mående och gör jag bara det enkelt för mig (en sak, en dag i taget) så blir ju dagar utan frustration för jag lever för stunden NU. Men ibland glömmer jag bort mig och då är bön och meditation viktig för jag vill ju leva mina dagar med sinnesro.

Nu ska jag ta den andra koppen kaffe för dagen och leva resten av dagen i harmoni med mig själv.

Kramar om er

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0