Inre frid och sinnesro

Jag känner ett lugn och tycker att livet känns härligt att leva. Visst mår jag oftast ganska bra (utom när jag är under isen). Men själva känslan är så speciell just nu och jag känner en inre frid som jag inte känt på länge. Känner mig andlig för första gången på länge. Jag vill be och jag vill ta hela världen i min famn, känns nästan som om jag skulle gå på någon drog för jag känner en otrolig harmoni i min kropp, att det nästan går att ta på den. Känns som om någonting har landat i mig och jag känner bara frid. Jag vill omfamna hela världen och få den att känna samma sinnesro.

 

Jag hoppas att jag får ha denna känsla kvar länge för då kommer min arbetsdag i morgon att bli så mycket lättare eftersom det är så mycket som inte är bra där idag. Jag har tagit ett beslut att göra någonting tillsammans med människor som jag inte känner och jag ska göra någonting som jag aldrig gjort tidigare och bara det känns stort, att jag tog det steget till kontakt. 3 dygn ska jag tillbringa med människor som jag inte känner och det är stort för mig som är ganska så asocial *S*

 

Men det kanske är dags för mig att bege mig ut i stora vida världen och inte stanna kvar i min lilla bubbla *ler*. Jag vill ha och jag behöver förändringar i mitt liv och kanske börjar det nu bli dags för mig att gå vidare i livet, mot nya mål och nya äventyr. Dag ut och dag in ser likadant ut och visst kan det bli lite tråkigt i längden. Men vad mitt nya mål skulle vara och vilka äventyr jag ska upptäcka har jag ingen aning om, men när nu tankarna har dykt upp så kanske det inte är så långt till handling.

 

Men nu ska jag fortsatta kvällen i känslan av inre frid och leva den i harmoni med mig själv på djupet, även om jag så bara sitter här framför dator eller knäpper på teven.

 

Så här känner jag mig.


Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Goo, känsla du har :)

Kram Eva-Lena

2009-10-11 @ 20:16:34
URL: http://lisselgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0