Hej här är jag!

Kanske dags att skriva lite här. Just nu har jag halva lägenheten strömlös (tydligen någon fas som gått nere i källaren). Så alla i vår port satte igång och försökte byta proppar för ett tag sen. När vi inte hittade någon här hos oss som inte fungerade så gick jag upp till grannen och där försökte de också byta proppar *S* Nu sitter jag här i halvmörker och tänkte att det är väl ett bra tillfälle att blogga lite. Olle tittar på tv som fungerar nu när vi bytte till ett annat eluttag. Han har också Internet igång då han kan köra på sin mobila. Men jag har lånat ut min mobila till Jonas :(

 

Så då passar det ganska bra att försöka få ihop en blogg. Just nu mår jag lite dåligt då en vän till mig tagit återfall och jag får inte tag på henne. Hon skickade bara ett meddelande till mig att hon inte var nykter och att hon mår dåligt. Jag vet att jag inte ska ta till mig någon annans mående, men det är inte så lätt när det är en person som jag tycker mycket om och som jag vill att det ska gå bra för. Jag vet ju hur hon nu mår med sin skam och skuld och jag vill finnas där för henne.

 

Om ni bara visst vad jag hatar det här med alkoholen och jag önskar så att människor skulle förstå vad det ställer till med för en massa underbara människor. Men de flest blundar och vill inte se. När till och men nära och kära blundar hur kan jag då tro att folk i allmänhet skulle se och förstå. Nu kan jag bara hoppas att min vän hör av sig och kan bryta detta innan det brakar alldeles för henne. Alkoholen är ett gift och det är inte normalt som många gärna tror att dricka, även om alkoholen alltid funnits så gör det inte den mindre farlig. Jag ber om sinnesro för min vän och hoppas att hon snabbt kommer tillbaka.

 

Från det ena till det andra så trivs jag förträffligt på mitt nya jobb, hur jag nu kan säga det efter att bara jobbat 1 och ½ dag *S*. Men det känns bra och mina kolleger verkar vara trevliga. Var i Skärholmsbutiken idag för att lämna tillbaka nycklarna och jag kände inte den minsta saknad efter den arbetsplasten. Jag mår för övrigt bra förutom detta med min vän. Livet är bra och jag har sinnesro och tycker att det är härligt att leva. Känner lycka och mycket kärlek i mitt liv just nu. Jag har ju så mycket att vara lycklig över. Mina barn, Olle och min syster och alla mina vänner.

 

På söndag ska jag och några vänner hem till Lill-Marit för att diskutera om vi ska starta upp vår lilla teatergrupp igen och det känner jag en längtan efter. Det var en underbar tid när vi spelade vår lite speciella teater. En massa galna kvinnor tillsammans med en ännu galnare Lill-Marit.

 

Råkade titta på klockan nu och ser att det är dags att rusa in och borsta tänderna och sen ta Olle i hand och krypa ner i sängen. Jag ska skjutsa Olle till Arlanda i morgon bitti och vi måste upp klockan 04 för att kunna vara på Arlanda kl 06. Olle ska åka till Egypten på lite semester och jag önskar att jag kunde följa med. Men som de säger det blir bara dubbelt så dyrt och hälften så roligt *S*

 

Min ekonomi tillåter ju inte sådana resor och inte hade jag heller kunnat ta ledigt eftersom jag nyss börjat på nya jobbet. Men jag unnar honom verkligen att få komma iväg till solen i 2 veckor. Om Gud vill och kärleken håller så kommer vi att få många tillfällen att resa tillsammans.

 

Så nu mina kära vänner ska jag stänga av min lilla laptop och krypa ner i sängen.


Kommentarer
Postat av: CW

Jag vet ingen som kan få mig så glad och tacksam som du... det spelar ingen roll vilken blogg du än skriver så utstrålar hela du sån otrolig positiv energi att jag hoppas att du inte ger för mkt av dig själv så att du i slutändan blir utan själv.

Du gör ett bra jobb som hela tiden jobbar för de med alkoholproblem och jag tar dig på allvar för jag har själv sett hur den kan ställa till elände. Vem som helst kan trilla dit och världen vore bra fattigare om det inte fanns sån som DU.

Tids nog kommer du och Ollemannen att få resa tillsammans för släpper han dig då begår han sitt livs misstag... japp så e´de´. Kramen i massor

2010-01-09 @ 21:51:18
URL: http://dajmstrut.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0