Fortsätta att växa

Jaha en underbar helg är slut

Har haft en helt underbar helg även om den inte vart så som jag från början trodde att den kanske skulle bli. Blir så förundrad för jag lär mig hela tiden något om mig själv och om andra människor.  I helgen har jag lärt mig att jag ska lita på mina känslor och jag har lärt mig att känna när de är äkta. Att jag vågar och klarar av att göra vissa saker bara för att det kan vara bra för mig och när det visar sig att det inte riktigt vart vad jag trodde att det skulle bli så kunde jag trots allt vända på det och få allt att bli bra. Att lyssna på någon och läsa mellan raderna och se det positiva i att det inte vart som det vart, som jag trodde och hoppades att jag ville att det skulle bli.

Elden brinner för livet

 

Det är lite svårt att förklara för i just detta som var så kan jag inte bli för personlig. Men det handlar om mig och en annan människa och att vi kunde göra någonting bra trots att det inte vart som vi kanske hade trott. Att jag kunde vara ärlig mot mig själv och mina känslor och inte gå in i något som inte hade fungerat. Tänk om jag varit så klok tidigare vad mycket smärta jag hade kunna slippa..Men det är klart av den smärtan så lärde jag mig och det hjälpte mig nog nu i helgen. Jag växer som människa varje dag och jag lär mig vad som är viktigt för mig,, En kär vän sa till mig när jag berättade för henne om min helg…. Du utesluter inget, testar och vågar vara helt ärlig mot dig själv och de som finns runt om dig….Jag hoppas att det är så, jag vill tro att jag är ärlig i det jag gör och att jag ska fortsätta att våga testa och inte ge upp med det jag vill ha eller ge upp om hur jag vill ha det i mitt liv och vem jag vill dela den med.

En god glass hör också livet till

 

 

Jag har tilltron till människan och jag tror att människor har tilltro till mig och för mig är det en av de största gåvor som finns. Att vi vågar, att vi är villiga att prova och att vi accepterar om det inte alltid blir som vi från början tror att det ska bli..För min övertygelse är att allt kommer att bli bra och att vi kommer att få det vi vill ha om vi bara är ärliga och har tillit och inte går in för att såra eller göra andra illa. Jag gillar mitt liv och jag gillar den jag blivit men det finns mycket utveckling kvar och jag kommer inte att bli perfekt, precis som mitt liv aldrig kommer att bli. Men jag strävar inte efter det heller utan levar och är nöjd trots allt.

Jag var nog pyroman i mitt föra liv för jag facineras av eld :)

 

Jag ska fortsätta att växa, jag ska fortsätta att leva i ärlighet och jag ska fortsätta att lita på mig och andra och göra det bästa av mitt liv. För det är härligt att leva och det är skönt att få må gott och jag ska leva i den känslan ett tag nu för jag vet att det alltid kommer smärta men i den ska jag växa.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: CW

Jag tycker du är helt perfekt… älskar din självinsikt och ditt sätt att möta livet på.

Om alla tänkte och vore som du så skulle världen vara så mkt ljusare och trivsammare.

Varm Kram

2010-10-18 @ 10:02:21
URL: http://dajmstrut.blogspot.com
Postat av: Eva-Lena

Love you <3

2010-10-18 @ 17:49:21
URL: http://lisselgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0