Vet inte om jag orkar mer

Hur sjuk är jag egentligen. Hur kan jag tro att jag ska få andra att förstå hur jag mår, när jag själv inte förstår?? Igår hade jag en underbar dag och mådde bara så gott och den här dagen hann knappt börja innan jag mådde skit?? Det verkar bara finnas dalar och toppar och jag är nu livrädd att jag förstört någonting underbart. Jag ska nu ta en breik från hela livet och bara ägna mig åt mig själv. Kanske kan jag rädda det jag håller på att förstöra. Klarar jag inte att rädda det så vet jag inte om jag klarar något och vet då helt ärligt inte om det är någon idé.

 

Ska i alla fall få tag på en läkare på måndag för jag tror att jag är i behov av att medicinera mig även om jag egentligen är emot det. Men jag känner att jag inte klarar av detta om jag inte kommer i balans, slippa dessa dalar och toppar och börja komma igång med det jag behöver göra…Tillfriskna…Just här och nu har jag stor lust att bara skita i allt. Men jag har för mycket att kämpa för, för mycket att leva för, för att ens tänka tanken att det inte skulle vara värt detta. Men det gör så ont i mig och jag vete fan hur jag ska kunna sluta gråta. Allt jag tar i förstörs just nu och jag vill absolut inte vara här och nu..


Kommentarer
Postat av: Kenneth

Du klarar det,tänk på dig själv nu,kram

2011-02-05 @ 20:14:39
Postat av: Peter

Du klarar det även fast det är jättejobbigt just nu. Hör av dig om jag kan göra något. Kram <3

2011-02-06 @ 08:17:04
Postat av: CW

Klart du ska medicinera ifall doktorn tycker så. Jag ser det så här ifall man har en infektion och behöver penicillin så tar man det och ifall man är deprimerad och behöver medicin så tar man det.



Var för inte ???… ibland klarar man inte av allt själv utan behöver en skjuts på vägen. Kära Anne hör av dig till doktorn snarast och var inet ororlig för att du gråter… det är läkande för själen fast naturligtvis jobbigt för dig.

Många ggr kan det var känslor långt tillbaka i tiden som kommer ut och det inenbär väl att när du väl tömt dig på dem då kommer solen in igen.

Det är svårt att få andra att förstå hur man mår… men man kan heller inte begära att de ska kunna det ifall de inte varit med om liknande.

Jag tror det är klokt att ta ett break från FB då du mår dåligt. Där finns en som jag skulle vilja ge en spark i arslet. Jag tror du vet vem jag menar. Elaka kommentarer är inte ngt som gör dig gladare. Så uppfattar jag det i varjefall men själv klart kan jag ha fel men det värsta jag vet är människor som tar sin egen frustration över livet på andra. Att slå på den som ligger är dåligt… mkt dåligt.



Jag klarar inte av att kommentera där längre då jag har svårt att lägga band på mig då jag stöter på elakheter.



Nu hoppas jag att du får medicin för det blir kanhända som en extra hjälp för att ta dig ur den tunga känslan inuti dg.



Varma Kramar från mig!

2011-02-06 @ 12:02:21
URL: http://dajmstrut.blogspot.com
Postat av: Peter

CW jag håller med om ditt resonemang om medicinering. Jag var själv djupt nere i mitten av 90-talet och åt då medicin för detta.

2011-02-06 @ 13:13:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0