Överhettad hjärna!!

Dagen idag bara min..Åhh vilken dag sen, jag ska vila och ta det lugnt. Komma i balans och svalka den överhettade hjärnan..Vad händer då, jo allt blir bara pannkaka och jag är mer upp stressad än vanligt. Har gjort alla fel som bara går att göra idag..Dagen började bra med att jag sov länge och vaknade inte förens vid 08 tiden..Fikade, ringde Kenneth (precis som varje morgon) åt frukost och vid 11 tiden tog jag en promenad till badhuset. Beställde mitt bad/träningskort och fick lite av en chock. När han skrivit in allt i datorn så tar han fram en webkamera och säger att han ska ta en kort på mig. Men herre jösses igår gick jag dit alldeles nyfixad i håret och till och med lite färg på läpparna (men då fanns ingen där som kunde skriva in en rekvisition i systemet), idag kom jag direkt från sängen och såg ut därefter, bara att le och se glad ut.

Denna hjärna kommer nog aldrig bli normal :(

 

Sen promenerade jag hem och ringde Kenneth, berättade att jag varit så duktig att jag till och med beställt tid för vattengymnastik till i morgon. Sen skulle han ha mitt kontonummer för att sätta in pengar till mig..De var då allt började..Jag gav honom numret och han satte sig vid datorn för att sätt in pengarna. Samtidigt försöker jag logga in på min bank för att lotsa honom hur han skulle bära sig åt. Men min överansträngda hjärna klarade inte av det utan jag gjorde fel 3 ggr vilket innebar att min dosa låste sig och jag kunde inte logga in. Men okey vi försökte ändå men han får hela tiden felmeddelande att kontonumret är fel?? Jag ringer banken för att höra hur kontonumret ska skrivas in och får hjälp den vägen. Men det fungera inte alls. Då tänkte jag att något fel gör han ju Kenneth.

Ja men nu fungerar den :))

 

Jag säger att jag åker till banken för att låsa upp min dosa så hjälps vi åt när jag kommer hem igen. Sagt och gjort, redan stressade jag sätter mig i bilen och ska åka iväg. Ser att jag fått missat samtal från Maggan och sätter mig i bilen och ringer upp henne. Vi pratar ca 20 minuter (under tiden sitter Kenneth hemma och väntar). Så iväg till banken, kommer till Skärholmen ser att jag fått ett sms från Jenny att jag ska ringa. Ringer upp henne och får höra att kanske ska hon på kurs för ett nytt jobb den 26 och kan då inte åka till Kenneth. Vi fortsätter att prata medan jag går in på banken och tar kölapp både till kassan och för kontoärenden (vet ju inte vilken jag ska ta). Det gick ganska fort där inne ändå så efter 10 minuter så kom mitt nr till kassan upp. Men hon i kassan sa att jag för mitt ärende skulle ta den andra nummerlappen (vilken tur att jag gjorde det från början).

Ska skaffa en egen sån här så jag alltid har pengar :))

 

Under denna tid hann jag avsluta samtalet med Jenny och få ett nytt samtal från Kenneth. Men jag sa, har inte tid att prata utan la på och gjorde klart mitt ärende på banken. Sen ringde jag Kenneth när jag var klar och han hade ringt bankens Internetsupport (jag fick numret tidigare och då sa de att det inte skulle kosta så mycket att ringa 0770 nr från mobil). Men medan Kenneth väntade på att komma fram så tog hans pengar i mobilen slut och han var tvungen att tanka den, samtalet hade gått på ca 100: - när han var klar. Där sa de att mitt kontonummer inte fanns, att det inte stämde?? Men jag sa till Kenneth att det är klart att det stämmer, jag har haft samma kontonummer i 30 år och JAG KAN DEN UTANTILL.

Tänk om jag kommit in på min bank från början..

 

Hem och loggar in på min bank nu och kollar upp mitt kontonummer och visst jag ser att det stämmer, ända tills jag anstränger hjärnan och ser att jag gett Kenneth clearingsnumret till Swedbank i Dalarna istället för till mitt Stockholmskontor. Jaja jag meddelar Kenneth att jag hade fel, jag erkände min miss och började gråta..Kenneth fixar in pengarna på mitt konto och nu bestämde jag mig för att nu ska jag ta min överhettade hjärna och lägga mig i sängen. Stängde av mobilen och datorn..Kryper ner under täcket. Låg där 1 timme och verkligen försökte vila, men huvudet kändes tungt och det blixtra framför ögonen när jag blundade. Jag gav upp och satte mig här och skriva istället. Ska nu ta en kopp kaffe och 2 treo och se om det känns bättre om en stund.

Fattar fan i mig inte hur Kenneth står ut med mig. Kan kärlek verkligen vara så här stark *S*

 


Kommentarer
Postat av: cw

:) ja du kära Anne jag förstår om du var tvubnegn att vila efter denna pärs:))))

Det har hänt mig också att det strulat då jag skulle föra över pengar till en annan bank. Sen att det var fel clearingnummer är ju bra på ett sätt för du kommer aldrig mer att göra om det:)))Man lär så länge man lever jag brukar tänka så då det strular till sig.

Förhoppningsvis blir det en bättre dag i mrg

Kram kram

2011-01-19 @ 20:03:36
Postat av: Olle

Hej Anne!

Alla andra tycker ju om dig precis som du är. Kanske dags att du börjar göra det samma.

Alla är vi ju förvirrade ibland och glömmer. Jag själv ser ju det som en rolig grej och gör mig lite mänskligare. "Hoppsan så tokigt det blev men det är ju ingen katastrof iaf." ;-)

/Kram Olle

2011-01-20 @ 11:43:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0