Sjukskriven

Känns inte så där jätte bekvämt med sjukskrivningen. Vet inte riktigt hur jag ska hitta tillbaka eller tillbaka ska jag ju inte. Jag måste hitta en lite annorlunda Anne, en lite lugnare tjej. Men var finns hon. Har så himla svårt att göra något lugnt och långsamt. Allt ska gå så himla fort. Jag som så länge haft svårt med människor som gör allt lugnt och bara en sak i taget. Nu ska jag lära mig att bli en sådan..Jösses enligt Lillemor så kissar jag till och med fort. Nu har jag snart varit sjukskriven 1 månad och idag vart det förlängt till den 28 Mars. En månad och jag har inte fått något gjort här hemma. Känns som ett helt företag att bara laga middag, diska och tvätta lite.

 

När jag gör något så kommer huvudvärken som ett brev på posten. Jag känner stress och får ont i kroppen. Detta är ett jobbigt tillstånd och jag kan absolut inte organisera mig ett dugg. Vet inte vad jag ska göra, var jag ska börja. Vill få allt gjort på en gång och får därför inget gjort?? Det blir en ond cirkel och då vill jag bara ligga i sängen och gråta. Minne existerar inte hos mig, jag kommer inte ihåg vad jag ska göra..Har hela dagen tänkt att skicka ett sms till min Chef så att hon ringer mig (svårt för mig att få tag på henne då hon sitter med undersökningar hela tiden). Jag har ännu inte fått iväg ett sms (ska göra det när jag skrivit klart om jag kommer ihåg).

 

Men helt på sant detta med minnet skrämmer mig och något som var jobbigt idag var när jag var hos läkaren och skulle visa hur sjuk jag är och det första jag säger när hon frågar hur det är...jo det är bra?????

Sen skämta jag om något och hon skratta åt mig och sa att jag verkar glad. Jag ville ju bara gråta men satte direkt jag kom in till henne på mask?? Men jag skärpte mig sen och förklarade hur jag mår och gav fan i att skämta och skratta mer. Men egentligen är det ju den rätta jag, den glada tjejen som vill att alla ska må gott och som tycker om att le. Ska bara hitta tillbaka henne i en lite lugnare skepnad.

 

Jag sitter här och har lånat Lindas laptop på nåder..Hon lånar ju inte gärna ut den *S*

Jag glömde ju min väska hos Kenneth. Med Laptop, laddaren till mobilen, en trådlös telefon samt lite kläder..Nu ska jag vara hela helgen utan detta..Hoppas att Kenneth kan komma till söndag så jag får min kära laptop *S*

Men att glömma hela väskan var otroligt slarvigt. Men det händer nästan någonting varje gång jag är i väg..Jag måste bli lite mer organiserad och jag måste absolut stressa ner för då kommer allt att bli så mycket bättre.

 

Nu ska jag faktiskt ägna mig åt Let´s Dance för Frank Andersson är med och honom vill jag se.



Kommentarer
Postat av: CW

Det är inte helt lätt att göra om sig själv… kan man verkligen det.

Kära du ibland önskar man sig en genväg som gör att bitarna faller på plats.

Man blir okoncentrerad då man inte mår bra men det går över… minnet blir bättre då du kan vara här och nu.

Men självklart måste du få tillbaka din dator:)))) ta bilen och åk och hämta den eller är det väldigt långt.

Var rädd om dig kram kram

2011-01-29 @ 09:50:11
URL: http://dajmstrut.blogspot.com
Postat av: Peter

Jag känner igen det där med att säga att det är bra trots att man egentligen inte alls mår bra. Det verkar sitta i ryggmärgen att hålla masken och jag vet inte vad man ska göra åt det.

2011-01-31 @ 14:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0