Livets förändringar

Nu är det dags att skriva lite igen. Jag har suttit och tittat igenom en massa gamla fotografier och det har fått mig att fundera på vad vart det av mig, vad vart det med mitt liv?
Denna tänkande lilla flicka hade nog en massa framtidsplaner och drömmar, vad vart det av det? Vart livet någonstans så som jag drömde? Helt ärligt så känns det som om många av denna lilla flickas drömmar slog in. Jag har fått 3 underbara ungar som var och en har stulit mitt hjärta och som jag inte kan tänka ett liv förutan.
Livet har inte varit lätt det är jag den första att skriva under, men allt har inte bara varit elände och en kamp. Jag har så många fina år att minnas tillbaka på och det är de minnen som finns i mitt hjärta. Det som inte varit bra och de fel jag gjort har jag på så många sätt försökt gottgöra att jag idag känner att jag kan lämna de åren bakom mig och bara leva för framtiden idag.
Så denna fina flickas liv har varit ett liv som på så många sätt varit fin och nu har jag chansen att skapa en massa fina år till, en massa fina minnen och händelser att se framemot och minnas med glädje och kärlek. Livet har gett mig en andra chans och den ska jag förvalta på allra bästa sätt.
Denna man är far till mina barn och som idag inte finns med oss längre. Jag ska förvalta de bra åren som vi hade och spara dem i mitt hjärta. Han har varit med och forma mig och till en del gjort mig till den jag är idag. Idag sörjer jag inte det som var eller det som inte blev. Idag lever jag för livet jag har idag och jag formar mitt liv och mig efter bästa förmåga och har tillit till att allt kommer att förbli bra.
Idag är det denna man som står vid min sida och vi bygger för vår gemensamma framtid och nu kan inget mer bli fel allt kan bara bli annorlunda. I morgon den 15 augusti har vi varit gifta 1 år och min önskan är många långa lyckliga år tillsammans.
Det är inte bara min insida som förändras genom åren. Utsidan är väl den mest synliga förändring och jag kan ju se att den förändringen inte har blivit till något sämre. Idag mår jag bra med vem jag är, jag är nöjd med livet och det kanske inte vart precis som den lilla flickan drömde om. Men idag känner jag starkt att skulle jag leva om mitt liv så skulle den se ut som den har gjort, för det är hela livet som format mig till den jag är idag och idag kan jag säga -Jag älskar dig till mig själv och verkligen mena det <3 <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0