Fjortis

Känns bra att sätta den rubriken *Ler* Jag gillar att leka med siffror och idag kom jag på att jag varit nykter i halva mitt liv. Började dricka som 14-åring och har idag varit nykter i 14 år. 14+14 är 28 och jag är 56 år delar det med 2 och får då 28 år, alltså har jag varit nykter halva mitt liv. Jösses så stort den känna när jag tänker så. Kommer så väl ihåg på behandlingshemmet hur förtvivlad jag var över att förstört mitt liv med drickat. Läkaren försökte lugna mig och tog fram en linjal och visade på den att varje cm var ett år och jag var vid det tillfället 40 år och hon visade mig då att lever jag tills jag fyller 80 så har jag ju varit nykter i halva mitt liv. Men nu slår jag henne på fingrarna och säger att jag nu som 56 åring varit nykter halva mitt liv för inte började jag dricka som spädbarn (förutom mors mjölk)
Livet har på många sätt varit upp och ner men trots allt mest upp. Idag har jag funnit min plats i livet och ibland känns det som om det jag gör idag har jag varit ämnad att göra hela livet. Allt har liksom fallit på plats och jag har ett lugn i mig som jag så länge saknat i mitt liv. Fortfarande finns det sånt i mitt liv som absolut inte är bra men jag hoppas av hela mitt hjärta att även det ska ordna sig till det bästa. Jag ber om Guds kraft att jag ska orka stå kvar i det som pågår och att allt ska bli bra till slut.
Jag har så mycket att ge och tror att det jag har att ge ska hjälpa någon annan. I morgon åker vi 4 kvinnor till en annan stad för att möta upp en kvinna som behöver det vi har och vi ska följa henne på hennes första steg mot tillfrisknade. Bara det är stort för mig och det värmer mitt hjärta att jag har något att ge, för jag fick det av andra som gått före mig och vem hjälper bäst en beroende person om inte en annan beroende person.
Gud ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0