Älskade morgon

Vaknade nykter i morse och vet att det innebär att jag somnade nykter igår. Idag älskar jag mornarna när jag får sitta en stund för mig själv, vakna till och bara känna att jag lever. I missbruket var mornarna min värsta tid, efter en natt med dålig sömn (fyllesömn är ingen bra sömn). Att då vakna och veta att jag måste försöka överleva ännu en dag och dyrt och heligt lovade jag mig att nu ska jag aldrig dricka mer. Men det höll ingen lång stund för oftast hade jag tagit min första öl eller glaset vin eller för den delen rumljummen grogg om det var det enda som fanns att tillgå, innan någon annan ens hade hunnit vakna. Sen var jag färdig för att möta dagen och stinkande kom jag iväg till dagmamman för att sen åka till jobbet, sen fortsatte dagen med att jag klunkade av vad jag nu hade med mig eller besökte bolaget på lunchrasten.

Mitt sista jobb innan jag hamnade på botten var ett städ jobb (hade några år tidigare sagt upp mig från mitt butiksjobb då det inte fungerade att stinka på jobbet eller komma bakfull). Där gömde jag läskflaskor med vin på olika ställen för att kunna klunka under min städrunda. Fortfarande stinkande bar det sen iväg till dagmamman, hämta dottern för att sen gå hem och fortsätta klunka det som fanns hemma och jag trodde på allvar att ingen skulle märka eller fatta någonting, inte ens när socialen hörde av sig och ville rädda mina barn. Men som alla vet så är dom lätta att lura så mitt supande kunde fortsätta ett tag till. Men nu sitter jag här på mornarna och är trött och lite seg, men jag är nykter för jag blir inte full av kaffet. Jag kan se tillbaka på mitt leverne med fasa och insikt i att dit ska jag inte tillbaka, det helvete jag levde unnar jag ingen och varje dag tackar jag min högre makt att även jag kom till insikt och att jag idag kan sitta här nykter och må bra i min enkelhet.

Jag har fått så mycket i och med att jag vart nykter och det ska jag vara rädd om. Jag ska vårda det jag har och inte ta en nykter dag för givet utan leva som om varje dag vore den sista och den sista dagen i mitt liv vill jag vara nykter. Tack till alla på AA för att ni finns och tack för att ni har visat mig vägen, vägen till ett värdigt liv och ett liv som jag unnar andra att få.

Fortsättning på denna morgon………Ibland kanske jag älskar för mycket. Vi har möte på jobbet idag på morgonen och jag kom som vanligt lite tidigare för att förbereda lite frukost åt oss. När jag dukat fram allt och ingen kommit så vart jag naturligtvis fundersam, kollar schemat ännu en gång och ser då att mötet börjar kl 09 och inte 08 som jag trodde. Kunde ha sovit en hel timme till *ler*

Men nu har jag bara för att jag älskar "även" mornar så mycket förlängt denna morgon och det känns helt okey. Sen var det kanske bra på annat sätt också eftersom kaffet var slut på jobbet och nu hann jag iväg och handla innan dom andra kom, vilken tur dom har som har mig, så dom får både frukost och kaffe och pricken över i JAG ÄR INTE FYLLSJUK *ler, med hela ansiktet* och känner mig nästan lycklig. Allt har en mening och idag var meningen att jag skulle ta fel på tiden så att vi slapp dricka Te till frukost :))

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Fint skriven blogg, tycker jag.

Kram E-L

2009-01-15 @ 12:59:46
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: Eva-Lena

Hejsan

Tänk att jag smittat dig. Ber tusen gånger om ursäkt :o) Men du illamående lider inte jag av så det har du allt fiskat upp någon annanstans ;o)

Krya på dig / Kram Eva-Lena

2009-01-15 @ 16:19:25
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: CATWOMAN

mkt bra allt du skrivit... strongt av dig att berätta för vet du man lär av det du skriver och det är viktigt för att kunna förstå andra..

DU är GULD damen... me like

kram

2009-01-15 @ 22:08:52
Postat av: Rosalie på AFF

Du är en sån förebild, blir så glad över att läsa hur du njuter av livet idag. Det är du verkligen värd!



Kram

2009-01-16 @ 18:46:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0