Äntligen är jag här

Åhh det var ett tag sen jag var här inne *ler* Alltså jag får inte tid eller kanske mer rätt jag tar mig inte tid. Jag skulle ju skriva om min helg i Herrfallet och så har jag inte ens skrivit om Valborg  :))
Men vet ni jag mår så himla bra just nu eller det gör jag iofs inte för min kropp hänger inte med och jag tror ibland att jag lever i en nittioårings kvinnokropp. Men jag mår så bra utöver det, livet runt omkring mig flyter och jag gör precis som jag vill och det är bara så härligt att finnas till.

Jag är ledig idag och ska egentligen städa, jag behöver tvätta (har inte ens tvättat en maskin med tvätt). Köket är mer eller mindre kaos, skitit alltså. Men jag är ledig i morgon också då kan jag göra allt, eller hur? Men jag vill bara njuta av känslan av att få må så bra psykiskt. I morgon vet jag inte hur jag mår, kanske är jag alldeles down då.

Jag är övertygad om att jag har AA att tack för att jag mår så bra psykiskt idag. Vi har vissa steg som vi följer och jag försöker att använda dom stegen i mitt vardagliga liv. Jag går inte igång på det som är skit och jag tar inte skit. Jag accepterar inte vissa saker, men jag gräver inte ner mig för det eller svär och osar. Jag gör någonting åt det istället och försöker att förändra och går inte det så får jag gilla läget tills jag kunnat göra dom förändringar som behövs för att jag ska få det bra.

Nu har jag tillsammans med 2 av mina kolleger bokat upp en dag för möte med nya chefen och butiksägaren. Vi vill ha till förändringar och vi vill få en arbetsmiljö som vi kan vistas i och en arbetssituation som gör att vi orkar och klarar av att göra ett bra jobb. Jag har skickat mail både till ägaren och till chefen där jag beskriver våran arbetssituation och att vi inte accepterar att ha det så här. Jag kommer att skriva mer om detta när vi haft mötet för då vill jag säkert få ur mig en hel del.

Känner mig lite rastlös just nu, kanske ska jag gå in på Facebook och göra några till Quiz eller så tar jag ett lite tag i köket för att förbereda för morgondagen *ler*
Så nu vet ni, även om jag är ganska tyst ibland så mår jag bra och livet är värt att leva.
Kramar om er alla, jag älskar er (för mest är det mina nära och kära som läser) // men ni ska veta att jag älskar även er som inte tillhör den kategorin *ler**
Eftersom jag just nu älskar livet så älskar jag allt och alla

Kommentarer
Postat av: CATWOMAN

Lovley att läsa om din självinsikt. helt klart är AA en mkt betydelsefull sak men helst är det du själv som verkligen tagit till dig allt. Jag älskar din öppenhet och dina kloka saker som du skriver... det där med jobbat applåderar jag för... inte alla som törs ta tag i det. VERY good damen kram kram

2009-05-11 @ 15:35:51
URL: http://www.catwoman1955.spaces. live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0