Mår så himla bra.

Livet känns så bra även fast så mycket inte är bra. Jag jobbar med mig själv och försöker varje dag se att det som sker och det som händer är meningen och är det inte meningen så försöker jag leva för stunden just nu i alla fall. Det finns så mycket som jag inte kan förändra, det finns så många som jag inte kan förändra och det får jag lov att acceptera eller dra vidare. Jag har under en lång tid lagt min energi på sånt som jag inte kan förändra och levt med en frustration som bara fått mig att må dåligt. Men jag har ju ett ansvar och det är att se till att jag mår bra i livet och då kan jag inte lägga min energi på det som jag inte kan förändra. Acceptera och gå vidare.

Jag har återigen börjat med att gå igenom dagen som varit och se vad jag har gjort som varit fel eller om jag kunnat göra någonting annorlunda. Det har hjälpt mig att slippa en massa frustration över sånt som hänt under dagen och det som varit dåligt kan jag då lämna. På morgonen så försöker jag se vad jag kan göra för att denna dag ska bli bra och jag försöker se det braiga som kommer att ske. Varje dag har ju sina ljuspunkter och jag beslutar mig redan på morgonen att jag ska ta vara på dom goda stunderna. Det kan vara små grejer som att en kund tar i hand och tackar mig, ett leende från en annan. Ett hejdå från Linda när hon går till skolan eller ett leende från busschauffören. http://img.unt.se/Article_Images/510_02171047Fotostation2.unt.adamos.jpg

Allt det som jag tidigare retat mig på försöker jag att ignorera och jag försöker verkligen att inte tänka för mycket på allt som sker. Jag har när jag mådde dåligt retat mig på allt och alla. Tittade inte busschauffören på mitt kort, var någon kund stressad eller hopade jobben ihop sig så var jag nära tårar för jag tog till mig allt det dåliga och mådde bara värre och värre. Jag tänkte och analyserade precis allt och kunde inte släppa sånt som jag egentligen inte hade något att göra med. Men nu känns det lättare när jag gör det jag ska göra och inte lägger ner en massa energi på annat.

Jag mår bra att vara hemma, ja jag trivs verkligen i mitt hem. Jag har inte välstädat och jag önskar ibland att jag orkade hålla lite mer ordning. Men jag accepterar att det är så det är med det och orkar jag inte så lägger jag inte ner någon energi med att må dåligt för att hemmet inte är i topp. Framför allt har jag slutat med att lägga energi på det som är dåligt/jobbigt på jobbet. Jag är ganska mycket ensam men jag trivs som tur är med mig själv och jag kan bara vara. Visst träffar jag Olle alldeles för lite men just nu är det så i vårt förhållande, jag har mitt jobb och han har sitt. Kanske prioriterar vi vår tid på lite olika sätt. Men vi har det bra när vi är tillsammans och det räcker för mig just nu. Kanske tycker jag annorlunda senare vad vet jag men just nu känns det i alla fall okey.

Jag ska njuta av att jag mår bra och hoppas att jag kan få ha kvar den känslan och det vet jag nu att jag kan när jag tar hand om mig och mitt eget mående och prioriterar det som är viktig och känns bra för mig. Jag är lycklig i mitt liv och jag känner mycket kärlek till mig själv och till dom som jag har i min omgivning. Jag njuter av livet och mina dagar idag och det ska jag fortsätta med.

Det finns alltid ljus i mörkret

 

 


Kommentarer
Postat av: CW

ÅH... jag får sån lust att krama om dig just nu... en sådan klarsynthet och livsglädje är det länge sen jag råkade på...

Du är verkligen ngn som kan sprida glädje över livet på samma gång som du kan beskriva det jobbiga också som vi alla stöter på under resan.

Äkta sann och klarsynt... ja sån är du ... sen tror jag att det är helt ok att ta det lugnt i ett förhållande för som ert liv ser ut just nu så är detta säkerligen en bra lösning. Precis som du säger ni har det bra då ni träffas och det är väl det som är viktigast

Kramen damen lavvar dig för den du är!

2009-10-21 @ 14:37:54
URL: http://dajmstrut.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0