Livet är förunderligt

Livet är verkligen spännande att leva men alla dessa skiftningar i humör, mående och känslor *S* Vissa dagar så bara känner jag att nää jag orkar inte mer jag vill vara ifred, jag vill flytta ut i en stuga i skogen och bara vara med mig själv. Men sen så finns det dagar som idag. Vaknade i morse med en känsla av ren glädje och en sinnesro jag inte känt på länge. Jag visst att det berodde på att jag skulle få träffa Annette, hon har äntligen kommit på besök från Italien.

Naturligtvis missade jag att ta bilder idag så jag fick bara ett på henne och hennes man, men lägger ut denna som jag togs första gången vi träffades

 

Hela morgonen gick jag som i ett rus och bara längtade tills klockan skulle bli 10 och jag fick krama om henne. Det finns inte många människor som henne, alltså missförstå mig rätt (jag älskar alla mina vänner). Men vi har så mycket gemensam och jag tycker att det är så otroligt att hon kommer från Italien (där hon bott i 25år) för att hälsa på släkt och gamla vänner och jag blir den första hon träffar. Jag får den där gamla känslan över mig att duger jag verkligen, är jag verkligen omtyckt, finns det egentligen någon som verkligen vill umgås mig bara för att jag är den jag är. Men nu känner jag verkligen efter att ha träffat henne igen att så är det, jag är omtyckt och älskad just för att jag är den jag är.

Vänskap växer när den vattnas

 

När jag lämnade henne efter 4 timmars samvaror så satt jag på tunnelbanan och kände att tårarna brände bakom ögonlocken. Gränslös vänskap var vad jag kände. Jag fick också träffa hennes Italienska man och det var en riktig snygging och de var ett så otroligt vackert par och fortfarande efter 25 års äktenskap så lös det fortfarande från deras ögon när de tittade på varandra. Jag hade nog kunnat krama ihjäl denna underbara kvinna, med en så underbar värme och så kärleksfull. Den här dagen kommer jag att bära med mig i mitt hjärta för alltid.

 

Men jag har mer att se framemot denna semester och det är en resa till Göteborg. Träffa Lisa en annan vän som jag ser mycket framemot att äntligen få träffa. Alltså jag har längtat så att få komma iväg och träffa henne. Jag är säker på att när jag kramar om henne så kommer tårarna att spruta. Det är så förunderligt att man kan lära kanna någon på nätet och bara känna att det är som om vi var själsfränder, ungefär som om vi varit vänner i en annan tid i ett annat liv. Vi har ju haft ganska mycket och ibland intensiv kontakt och det känns som om vi verkligen känner varandra och jag ser så framemot att träffa henne. Det kommer nog att bli en alldeles egen blogg sen om Göteborgsresan. Dit även Lillemor kommer, henne kommer jag att träffa på väg till Göteborg då jag stannar till hemma hos henne. Lillemor med sin söta sms från sina kärleksresor runt om världen. Alla vykort som kommer och då blir jag så lycklig för hon sänder mig en tanke och det betyder att jag finns med henne.

 

Sen har jag mina kära vän högt där uppe i Ö-vik, kvinnan med den underbara bloggen och som alltid kommenterar mina bloggar, Eva the Catwomen ala Bragokex *S*. Också en vän jag lärt känna på nätet och som jag har haft förmånen att träffa på riktigt. Var ju där förra sommaren tillsammans med syrran och det är en resa och ett möte som jag för alltid kommer att bara med mig i hjärtat. Alltså att det finns så fina människor och det känns underbart att vara vän med er alla och framför allt att vara omtyckt av er. Jag har många fler vänner på nätet både sådana som jag ej träffat och som jag har träffat. Men många av dem är med i programmet och som jag lärt känna tackvare AA. Men där väljer jag att vara lite mer anonym om det för vi är anonyma inom AA *ler*

Eva min nyaste vän på nätet har jag också haft förmånen att träffa. En glad tjej med skinn på näsan och 10 barn *S*. Hon kom ner till Stockholm för att träffa sin dotter och då ville hon träffa mig också. Vi fick ett par timmar tillsammans och nu väntar jag bara på att hon kommer igen så vi kan ses en lite längre stund :))

 

Sen har jag faktiskt en vän till som jag lärt känna på nätet och som kommit att betyda mycket för mig och det är min vän Peter. Han som hjälpte mig att hitta NilsEva och han som hade sån tålamod med mig. Som alltid har ett vänligt ord att säga och som är en riktigt trevlig fika kamrat. En killa som jag beundrar mycket och trots allt han gott igenom och trots de handikapp han har så är han för det mesta glad och äger en massa jävlananamma. Denna blogg som bara skulle bli en liten trudelutt om mitt möte med Annette idag vart en hyllning till er mina underbara vänner. Jag tackar för att ni finns och ni ska veta att ni alla betyder en massa för mig.

Det vart mycket växter i denna blogg, men de är precis som vänskap, det behövs vårdas för att de ska överleva

 

Jag har ju som sagt en massa andra vänner, men om jag skulle skriva om alla så vart aldrig denna blogg färdigskriven… Men alla ni betyder en hel massa för mig och att lilla obetydliga jag skulle så många vänner trodde jag aldrig var möjligt så jag är stolt över mig själv också som hittade mitt riktiga jag så ni fick mig att tycka om *asg*


Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh, så fint du ventilerar dina tankar. Glömde ju av din logg. Du skriver bra med och så målande. Och du: Det ska bli underbart att få krama om dig. <3

2010-08-20 @ 20:46:40
Postat av: CW

Kära Anne jag blir så rörd över din fina ord. Vill verkligen att du ska veta att du alltid har en plats i mitt hjärta. Det är verkligen så ...och jag känner alltid en värme inom mig då du nämner NilsEva:)))

Vårt möte förra sommaren ska inte bli det sista jag vill att du ska veta att du är välkommen tillbaka igen. Nu i sommar har jag haft barnen hemma i omgångar så det har varit rätt inrutat i almanackan men resten av året finns ju kvar.

Jag har t.o.m. funderat om jag skulle bjuda dig på bussresa tur och retur från STHLM så kunde du komma upp nån helg framöver typ då min man är borta med hockeyn eller så.

Du måste inse att DU är en mkt BRA människa och självklart vill alla dina nära vänner träffa dig just för att du är den du är... jag tycker om dig men det hoppas jag att du redan vet. VARMA KRAMAR

2010-08-20 @ 22:48:12
URL: http://www.dajmstrut.blogspot.com
Postat av: Lillemor

Så fint du skriver AnnePannestockholmsböna! :)

2010-08-21 @ 16:48:28
Postat av: Peter Holmqvist

Tack för dina snälla ord, de värmde.

2010-08-27 @ 20:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0