Sinnesro

Ojoj nu har jag så mycket att skriva att jag inte vet var jag ska börja..Att jag var en förvirrad kvinna det visste jag ju innan man att det var så här illa kunde jag inte föreställa mig *S*
Men idag var jag med om en verklig pers och Kenneth fick se mitt rätta jag..en hysterisk kvinna som inte lyssnade. Jag åkte hem från honom i morse och så långt var allt väl. Han gick ner till bilen lite före mig för att starta upp den och skrapa lite rutor (det kan ju en hårt arbetande kvinna inte göra själv). Jag kommer efter med Aragon, duktig som jag är så låste jag hans ytterdörr. När bilen var skrapad så satte jag  mig i den vinka glatt adjö och åkte iväg. Mobilen hade jag i fickan nästan på ljudlöst (musiken spelade jag på högsta volym),
Kenneth han tog Aragon och gick upp till sig för att vila en stund (han behöver det när jag varit där en helg). Där kunde allt ha slutat och allt varit bra nu.
Min egen underbara tomte


Men nej detta handla om mig och när jag är inblandad så går det inte alltid så bra. Jojo resan hem gick bra och jag kliver innanför dörren tar fram mobilen för att ringa och tala om att allt är bra, jag kom fram ordentligt. Men jösses i mobilen fanns 16 missade samtal??? Från flera för mig okända nummer?? Jag ringer snabbt upp den som stod överst och kommer till en okänd karl som frågar om jag är tillsammans med Kenneth..Jag dog på fläcken för naturligtvis måste något ha hänt?? MItt hjärta stannade. Sen berättade rösten att Kenneth var utlåst, han hade ingen nyckel och jag var redan i Sthlm. Jag kan inte ringa honom, jag vet inte var han finns?? Men jag får ett mobilnummer till Vaktmästaren i hans hus. Han talar om för mig att Kenneth tagit och promenerat till stan för att få hjälp. Hjälp hur ska jag få tag på honom?? I samma veva ringer Kenneth och jag lovar jag var lugnet själv och bara skrek i telefonen att jag rusar ut till NilsEva och vänder henne tillbaka mot Nyköping.
Även jag kan vara hjälpsam


Han försökte verkligen få mig att lyssna, men vem lyckas få en hysterisk kvinna att lyssna?? Jag var grinfärdig och han var den som var utlåst?? Kanske skulle det ha varit tvärtom men nu handlar det om mig liksom :))
Gör INGETING sa han jag ringer om en stund igen. Hmmm under tiden ringer min arbetskamrat och berättar att inga tåg går från Nyköping så hon är tvungen att ta bilen..Jag berättar att jag ska tillbaka till Nyköping för att Kenneth är utlåst. Hon erbjuder sig då att åka hem till honom, plocka upp honom och köra honom till Stockholm. Men jag sa med gråten i halsen att han inte var hemma, jag vet inte ens var han befinner sig??
Hysterisk kvinna som har slitit sitt hår.


Fattar ni hur jag mådde och inte vart det bättre när Kenneth ringer en gång till och beodrar mig att åka till jobbet. Han fixar detta själv?? Hur kan han gör det när jag finns i Stockholm?? Men jag skriker igen att nä nu åker jag till Nyköping..Då gav han upp och lämnade mig med en tyst mobil i handen.. Jag tog mitt förnuft till fånga och åkte till jobbet. Kenneth kom hem och ringde mig då och jag var överlycklig, mycket lyckligare än vad han var över att vara inne i värmen tillsammans med Aragon. Hur han fixade detta utan mig får han skriva om i sina memoarer :))
Aragon fick komma in med Husse tillslut.


Men annars var helgen lugn och fin, jag åkte till Kenneth på lördag EM. Har ju inte mått riktigt bra ett tag nu så jag kände att jag inte orkade med julbordet med jobbet utan ville hem till Kenneth och vila upp mig och vila vart det för mig men knappt för Kenneth..det tar på krafterna att umgås med mig men han hade ju laddat hela veckan med sinnesro. Han försökte i söndags att hjälpa mig med min mobil för att jag skulle få in bilder från den till min dator. Lyckades väl inte så där väldigt bra, så han tyckte att jag skulle ta hans digitalkamera istället så kunde jag ta bilder och lägga in i datorn. Så med stor tålamod visade han mig hur jag skulle göra och jag vill gärna tro att han lyckades :))
Nu är de tillsammans igen.


Hans tålamod tog inte helt slut där för han skulle även hjälpa mig att logga in på mobilen så att jag ska kunna Facebooka med den. Jag gav honom min mailadress och mitt lösen och han försöker hundratusentals ggr att logga in..Jag svär att det är rätt och han trodde nog att han skrev fel..Han försökte och försökte och helt plötsligt kom jag på att det var inte det lösenordet jag hade för att logga in på FB *S*
Vilken tur han har att han har en ärlig kvinna som sa det rätta lösenordet till slut annars kanske han fortfarande hade suttit och försökt logga in..Ni ser jag har en man med en stor portion tålamod och jag måste verkligen vara speciell eftersom han fortfarande vill ha mig som sin kvinna *ler*
Nu kan jag Facebooka med mobilen och jag är en lycklig kvinna och Kenneth är helt slut, men nu kan han vila upp hela veckan tills jag kommer åter på lördag och förgyller hans tillvara.
Allt slutar på samma sätt :))

Kommentarer
Postat av: CW

Jag kan inte låta bli att skratta åt storyn:))) vilken mardröm alltså. Som tur är så slutade det bra.

Vila dig nu och ladda för nästa helg:))))



kram

2010-12-13 @ 22:54:53
URL: http://dajmstrut.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0