Idag är dagen i resten av mitt liv

Nu bara måste jag blogga för känslorna bubblar i mig. Lilla jag har fått fast anställning även fast det var ett halvår kvar på mitt vikariat *S*

Jag med hela världen

 

Hade utvecklingssamtal på jobbet idag och jag fick berätta vad jag tyckte både om mitt arbete, företaget, mina kolleger och vad jag tyckte om cheferna. Jag vågade vara ärlig och ja sa som det var, att allt inte är jätte bra, att de hade brister som chefer. Men jag sa att jag stormtrivdes och sa att jag tyckte att detta var en av de bättre arbetsplatser jag varit på. Men att ingenting är så bra att det inte kan bli bättre. De tog till sig det jag sa, sa det i alla fall och när vi nästan vara klara så sa det att det nu var deras tur.

Mitt nya hus kanske :)

 

De sa att det trivdes otroligt bra med mig och att jag var en tillgång för företaget. Jag var en som de kände att de kunde lita på och så släppte de bomben – vill du ha fast anställning hos oss frågade de??? Jag var tvungen att säga – va sa du, hörde jag rätt?? Ja det gjorde du, vi vill ha dig kvar och är lite oroliga att du under hösten söker jobb och försvinner från oss *S*

Men jag ska förska att inte göra så många fler

 

Fattar ni hur glad jag känner mig just nu, hur bra det känns att få denna uppskattning (det var länge sen jag fick det på ett arbete). Förra måndagen hade vi som vanligt vårat måndagsmöte och jag berättade då att jag var nykter alkoholist och att jag gick på AA-möten. Nu känner jag ännu mer att jag hamnat bland bra människor som ser mig som en resurs och inte bara en som ska vara där och göra ett jobb *S*

Jag ska vandra barfota genom livet.

 

Gissa om jag har gråtit idag, tårarna kom när jag fick beskedet och det kändes bra att våga visa dem vad jag verkligen kände. Jag vågade lämna en dålig arbetsplats som gjorde mig sjuk. Jag vågade ta en vikariat som sträckte sig på ett år och nu är det bevisat i alla fall för mig att ibland måste man våga för att vinna och idag vann jag.

Blickar in i en ljus framtid

 

Så mycket har hänt i mitt liv under det år som gått. Jag fann kärleken och jag miste den, har fått nytt jobb och jag har fått en massa nya vänner som jag håller så kär. Året har varit en berg och dalbana och känslorna lika så. Men jag tror på framtiden och jag tror på ett gott liv även för mig, för det vet jag att jag är värd *S*


Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Klart du är värd det, du om någon!! Jag är så glad att de ser den du verkligen är och värdesätter det. Det är inte alla som gör det.



En stor varm bamsekram från mig <3

2010-06-22 @ 18:17:09
URL: http://lisselgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0