mitt känslosamma liv

Varför faller mitt mående eller lider jag av en ålderkris. Just nu känns det som om livet springer ifrån mig och jag hänger inte alls med. Många tankar far igenom mitt huvud och det känns som en myrstack. Känslan av ledsamhet är stor just nu och det beror nog på många saker. Jag tänker på hur mitt liv kommer att bli och hur ensam jag kommer att känna mig den dagen Linda flyttar hemifrån och den känns inte allt för avlägsen. Om någon vecka bli jag 50 år och jag har aldrig lidigt av någon ålderskris men nu känns det som jag är på den sidan att jag börjar närma mig slutet med stormsteg och ska jag då vara alldeles ensam?

 

så här gammal ser man ut när man är 18243 dagar.

 

Inte vill jag ut och ragga och känner inte ens för att träffa någon för att inleda ett förhållande. Det måste till förändring för att jag överhuvudtaget ska få någon intresserad av mig och den förändringen ligger till stor del i min mun. Mina tänder är inte alls i det skick som annars är normalt för en kvinna i min ålder och jag vet inte hur/när jag ska kunna göra någonting åt det och jag märker att jag lider mer och mer av det för varje dag. Det upptar mina tankar den största delen av dagen och jag kommer på mig själv med att jag hindrar mig själv från att le ordentligt och är det någonting jag vill göra så är det att le och vara glad.

 

Ungefär så här

 

Men ekonomi för att fixa till dem vet jag inte hur jag ska få. För jag behöver en total sanering av min mun och det innebär nya tänder. Men får att jag ska få till det så behövs det pengar och då menar jag inte små pengarna som jag köpte bil för. Kostnaden kommer upp i långt över 100 000 och det är pengar jag aldrig kan få fram. Har funderat på att ta kontakt med soc och försäkringskassan men det vet man ju hur svårt det är och jag vet inte ens om jag skulle orka traggla mig igenom de kanalerna. Ett alternativ är ju att köpa en trisslott och lita på att min Högre Makt är med mig där så att jag skrapar fram en stor vinst. Men det är ju inte sådant min Högre Makt hjälper mig med, den hjälper mig bara att överleva och det är ju iofs stort det med *S* Hit orkade jag skriva när jag började igår kväll.

 

trötta fötter.

 

Nu är det en ny dag och ett nytt mående. Jag är verkligen en känslomänniska och det är på gott och ont. Idag mår jag förträffligt och har fått en massa god nyheter och sen har jag ett underbart arbete att gå till och jag trivs mer för varje dag som går. Så snart kommer jag att må dåligt pga av det för jag har ju bara ett vikariat t.o.m. sista december. Finns det någon rättvisa i denna värd så kommer jag att av någon anledning att vara kvar där även nästa år. Dom behöver mig och jag behöver dem *S*

 

Annars kan jag alltid flytta ihop men en kossa

 

Vet ni jag kommer att få tillbaka på skatteåterbäringen och det har jag inte fått på över 20år. Tidigare har jag fått tillbaka men då snodde KronKalle de pengarna. Men nu när jag tagit tag i mina skulder och betalar av dem så finns jag inte längre hos kronofogden *S*. Okey jag lever fattigare varje månad men jag gör rätt för mig och jag kommer snart att vara skuldfri även om det är ca 6 år kvar.  Alltså det känns så bra att göra rätt för sig även om alla skulder inte är mina men de kom till med min hjälp så då är ju jag skyldig att göra rätt för mig.

 

Livet blir aldrig vad man tänkt sig, men man kan ju hitta en coh en annan godbit.

 

Nu ska jag ta och göra kväller och kanske skickar jag iväg denna knäppa blogg. Jag vill blogga men vet aldrig vad jag ska skriva och då blir det lite så här dagbok från olika dagar *S*

 


Kommentarer
Postat av: cw

pm jag kunde skulle jag ge dig nya tänder och om jag kunde så skulle jag betala dian skulder. Just så känner jag då jag läser hos dig...ja det är sant är det ngn jag verkligen önskar ngt gott såp är det du för jag beundrar dig så mkt för vilken kämpe du är.

Vet du jag tror du kommer att bli lycklig du med.. japp det känns så. Oftast är det då man sluta leta som han dyker upp... du vet mannen på den vita springaren och med guldbyxor full med pengar.



Ta kontakt med soc och fsk... gör det och kolla upp om du kan få ngn hjälp. DU ORKAR visst med det...man måste fråga för att få ett svar och då vet du i varjefall om det går att få hjälp.



Alltid lika givande att läsa dina bloggar. JAG VILL ATT DU BLOGGAR VARJE DAG:))) kram kram min goa vän

2010-03-24 @ 22:35:01
URL: http://dajmstrut.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0