Bön och Meditation

Vaken i gryninge och sitter bara här och njuter av livet..Kaffet redan avklarad och sitter i min soffa och funderar över livet..Läser dagens DR och är glad och tacksam att jag funnit programmet..Jag har min bön och meditation och den är oerhört viktig för mig..Jag lever ett enkelt liv i ett enkelt program och inser att jag faktiskt är privilegierad för jag är alkoholist och har fått till mig ett program som gett mig livslust, en andlighet och en chans att börja leva.

Kaffe nödvändigt på morgonen :))

 

”Nu kan jag andas en luft av glädje, lycka och förstånd. Jag har fått kraft att älska och att se och reagera på händelserna omkring mig med hjälp av en tro på det osynliga.”  Tänker jag tillbaka på hur livet var när jag var aktiv så fanns det inte mycket i mitt liv att vara tacksam för (förutom mina barn, men de hade ju inget bra liv tillsammans med en aktiv mamma).. Idag är min tacksamhet stor och jag lever det liv som jag är värd att leva och det finns inte mycket som saknas.

Blott en mardröm

 

Att börja dagen i bön och meditation och sen avsluta den på samma sätt ger mig livskraft att klara av alla dagar som kommer oavsett om de är mörka dagar med smärta, för vissa dagar vill jag ibland bara stanna kvar i sängen och inte möta överhuvudtaget. Men efter att ha tänkt efter varför jag är här eller vad min uppgift i livet är, vad jag fått i nykterheten och på alla dem som jag behöver och som behöver mig så kommer jag upp ur sängen och kan möta dagen med glädje. Alkoholen är inte längre ett alternativ i mitt liv, ingen lösning och inget jag behöver för att klara av dagen.

Jag har hitta hem och för det är jag lycklig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0