Träff på jobbet

I morgon ska jag till jobbet för första gången detta år. Cheferna vill träffa mig och bjuder på lunch. Känns bra, men jag har svårt att säga hur min planering ser ut och är lite orolig att jag låter dem styra och ställa. Planeringen för mitt fortsatta arbete måste ligga mycket på mig med hjälp av min kurator. Har nu fått en ny läkare, den tredje i raden och det känns väl inte så bra. Men det är min kurator som hjälp till att få honom då jag absolut inte trivdes med den tidigare. Hoppas bara att hon har haft tid att prata med honom så jag inte behöver börja alldeles från början. Behöver komma igång med någonting i alla fall, så vi får se vad som händer under april månad.

Får jag välja läkare :))

 

Jag ska även få lite stoft publicerat i AA,s tidning Bulletinen. Den blir min fjärde text som de tar in i tidningen. Kanske ska jag satsa mer på mitt skrivande..Alltså åhh vad jag vill göra något annat än att vara en säljare. Men det är så svårt då jag inte har någon utbildning, har ju inte ens gått gymnasiet. Hmm vem ska jag bolla mina tankar med, vems skulle kunna finnas där ute som kan hjälpa mig, hjälpa mig att välja vad jag vill bli när jag blir stor *S*

 

Just nu känns livet bra förutom att jag då är sjukskriven och inte mår så speciellt bra. Men när livet är bra runtomkring mig så känns ju allt så mycket mer hanterbart. Jag känner mig lycklig och ska tillåta mig att vara i den känslan trots att jag är sjukskriven för depression. I morgon kanske jag mår något helt annat. Men när jag tänker på vad jag har så kan jag inte vara annat än lycklig, samtidigt så kan jag inte vara annat än ledsen/sorgsen och förtvivlad för det som inte är så bra. Men jag har min tro och den är stark och jag vet att allt kommer att bli så bra tills slut, för alla som jag älskar. Hur det än är så måste jag säga att det är härligt att leva här och nu och jag ska njuta av kvällen, morgondagen vet jag ingenting om..

Jag väljer nog Kenneth <3

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0