Livet komplicerat

Varför ska livet vara så komplicerat? Varför kan det inte bara vara som jag vill? Varför har vi känslor och vad använder vi dom till? Jaha vaknade efter 1 och ½ halv timmars sömn och nu är det omöjligt att somna om :(

Denna vecka blir lång och tuff och så sitter jag här och kan inte sova. Jag är ett virrvarr av tanka och blir inte klokare av det. Kanske vill jag/känner jag för mycket eller så är det så här livet är. Det går UPP och det går NER och det där mitt emmellan finns sällan.......

Medicin är bra till mycket men hjälper inte för allt. Tiden bara går och går och jag önskar den stod still eller att jag kunde dra den tillbaka..........................................................


Vad är det med min hjärna när den blir överhettad? Vad finns det för någonting som jag kan svalka den med. Nattens mörker omsluter mig, det är tur att det går att tända lampor, annars vore jag totalt lost.


Jag behöver sova nu men hur ska det gå när John Blund smet ut genom fönstret? Kan någon komma och vagga mig till sömns så att jag orkar jobba i morgon och orkar med veckan som kommer. Tänk om jag kommer att få lika svårt att sova när jag är i Ullared (det är ju alltid lite svårare att sova när man inte är hemma), hur ska jag då fixa dom 3 dagarna?

Så här kommer jag att se ut och skrämma bort varenda människa och kommer att bli utkastad från Gekås.

Gud ge mig sinnesro att acceptera
det jag inte kan förändra
mod att förändra det jag kan
och förstånd att inse skillnaden

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Jag kan inte annat än hålla med. Life sucks! :( Fan att vi ska bo så långt ifrån varandra...när vi behöver varandra....;/



Kram från syster dyster...

2009-11-23 @ 06:38:30
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: CW

hm... vad är det som du funderar så mkt över... och vad är det som gör att du tänker så mkt.

Kanske du kan sätta dig ner och göra en + och minus lista... att prata med ngn om saker som snurrar skallen är ju alltid braigt. Det tycker jag i varjefall. Ibland kan det bli som ett geting bo med alla tankar som far omkring och då är det GULD värt att få ngn annans åsikt och kanske man då kan hitta en väg ut ur det svåra.

Jag vet ju inte om jag fattat rätt men det verkar som att du har mkt som du inte riktigt vet vad du bestämma dig för... eller ???

Att bestämma sig för att inte fundera så mkt över lösningar är också ett beslut... saker blir som de blir i varjefall... så brukar jag tänka då det kör ihop sig. Då känns det lite mera avslappnat inom en.

Hoppas Ullared går bra eller du kanske inte ville fara dit egentligen... kanske det som rör ihop tankarna... he he



Ibland kan man ha problem och än hur man tänker på dem så kommer man aldrig fram till ngn lösning men det reder sig till slut oavsett om man plågat sig själv med tankar om lösningar. Önskar jag kunde skriva ngt klokt men det är stopp i kanalen :)



STOR KRAM får du och jag hoppas att du får det där nya jobbet och en JÄKLIGT STOR LÖNEFÖRHÖJNING Puss&Kram du Goa Dam

2009-11-24 @ 19:59:31
URL: http://dajmstrut.spaces.live.com/
Postat av: CW

oj vad jag svamlat... ha ha samma sak om och om igen SORRY the brain är rörig på mig

2009-11-24 @ 20:02:44
URL: http://dajmstrut.spaces.live.com/
Postat av: Anne

Alltså du är underbar CW tack så mycket för din kloka tankar. Ja jag tänker för mycket och det är säkert inte bra :(

Men jag har Eva-Lena och henne kan jag dela alla mina tankar med och det hjälper mig jätte mycket :)

Tack för att du vill dela dina kloka ord till mig. Kramar om dig

2009-11-26 @ 21:56:01
URL: http://anjojeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0