Hej nu är jag här igen.

Känner för att skriva lite för att se vad jag gör för fel och vad jag gör rätt. Det är inte lätt med relationer och ibland kanske jag inte är så tydlig fast jag tror det. Jag tror mig säga en sak men så är det tydligen inte jämt. Jag vill så väl och jag bryr mig om dem jag älskar, men ibland blir det lite fel i alla fall. Jag vill aldrig utsätta någon för något dåligt mående eller få någon att må dåligt för något jag gör. Jag är impulsiv ibland, men ändå är allt genomtänkt..Svårt att förklara utan att det låter virrigt (jaja jag vet att jag är virrig)

Här var det lite mys

 

Jag lever ju i och med mina känslor och idag har jag massor av det. Jag kan skratta och gråta på samma gång och båda känslorna är äkta. Jag vill mycket, jag känner mycket, jag älskar lika mycket med hjärtat som med själen. Jag vill ta hand om allt och alla och jag rusar ibland fram utan att tänka så mycket på vad jag gör och ibland blir det fel fast det är med kärlek. Jag tar hand om mig själv och ibland kanske lite för mycket så att annat som mitt hem till exempel blir lidande. Jag vill och gör sådant som jag mår bra av och om det är att Facebooka, skriva mail eller blogga så gör jag det. Sen struntar jag i om jag egentligen skulle behövt röja här i mitt hem. Men jag kan känna att det kan jag göra sen..Nu gör jag sådant som jag gilla och mår bra av..Ja det är klart jag mår ju bra av att ha ett fint hem, men i första hand kommer mitt mående..(lilla egoistiska jag). För mår inte jag bra så mår inte andra bra *S*

Morgonfika är aldrig fel

 

Idag på jobbet har jag tagit hand om min kollega som mått dåligt i sin relation till en av våra chefer. Det har skurit sig ganska ordentligt mellan dem och jag har fått lyssna på en massa. Så idag gav jag upp. Jag sa till den ena chefen nu får du ta hand om butiken för nu ska vi andra ha ett samtal. Det började kanske inte så där väldans bra, men efter att de lyssnat på varandra och diskuterat fram och tillbaka och båda fått sagt sitt så känns det som om detta kanske kommer att lösa sig. Jag sa att vi inte kan ha det så som vi har det nu..Det är för infekterat och ingen mår bra på jobbet för tillfället när det är en massa irritation och ilska som florerar. Kanske kan de göra till från 12 stegen och se sin egen del i att det blivit som det blivit. Jaja vi får se vad som blir av detta..Men min kollega valde i alla fall att försöka och båda behöver det ändra på saker och ting..det är ALDRIG ens fel att det blir fel *S*


Kommentarer
Postat av: CW

Bra av dig att ta tag i eländet på jobbet. Mer kan man inte göra utan sen är det upp till båda att göra sitt så att säga.

Jag tycker du gör rätt som gör det du mår bra av… vad spelar det för roll om hemmet inte är dammfritt. det är världsliga saker som Karlsson på Taket säger.:)))



Jag gillar att ha ordning omkring mig men inget säger att det är det rätta, vi r alla olika och jag tänker aldrig på sånt om jag besöker ngn som har det lite stökigt.

Sånt ser jag inte ens… var och en ska ha det som de mår bäst av själva… och jag tycker du är klok som ser till att göra må-bra-saker.



Kära Anne du är en fantastisk männiksa… det tycker jag verkligen och det är INTE tomma ord.

Jag gillar…MUCHO och önskar dig allt gott i livet för det är du värd.

Varma Kramar från Norrland:)

2010-12-16 @ 23:02:31
URL: http://dajmstrut.blogspot.com
Postat av: Anne

Tack Eva för dina alltid så rara kommentarer. I sommar så bara ska jag komma till dig om jag så ska promenera. Vill sitta på din veranda och dricka kaffe och babbla med dig..Jag längtar faktiskt efter dig..kramar om dig <3<3<3

2010-12-17 @ 07:15:13
URL: http://anjojeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0