Livet ska levas i kärlek

Längtan är skönt om den inte blir för lååång..Men detta är tortyr och jag känner banne mig sjuk av längtan..Alltså nu har jag ledig helg och det är meningen att jag ska få någonting gjort här hemma..Skulle behöva finnas någon här som jagar på mig med en piska för jag är rädd för att jag bara kommer att ligga i soffan och drömma mig bort. Jag grät en skvätt igår när jag låg i sängen för känslorna vart så starka i mig..Ibland blir jag orolig att jag känner för mycket..att jag älskar för mycket så att jag kväver den jag älskar..kärlek kan även skrämmas bort..jag vill älska på rätt sätt..jag vill älska utan att skrämma..jag vill att kärlek ska vara för evigt..jag vill ha sund kärlek..ömsesidig kärlek..kärlek på lika villkor och i ärlighet..jag har ett stort hjärta och jag vill dela med mig av den.. men jag vill vara sund i det jag gör och i mina känslor..

Dessa 3 är det värdefullaste jag har

 

Ibland blir jag rädd för mig själv att jag känner så starkt..att jag älskar för mycket (kan man det??)..Det gäller inte bara kärleken till en partner utan det gäller även kärleken till mina barn, mina syskon, mina föräldrar och mina vänner..jag är mån om att jag ska må bra och jag är mån om att alla andra ska må bra..jag tänker på alla vänner jag fått och den kärlek jag känner till er alla..fler av er är långt bort och det gör ibland ont i hjärtat att jag inte har er nära så jag fick ha er hos mig..Har jag levt så kärlekslöst att jag nu när jag börjat leva på riktigt svämmar över i mina känslor..Men det kan ju inte vara fel att leva i kärlek..att leva i känslorna..att älska så det gör ont för jag känner ju att jag mår bra av det..Jag mår bra av att visa mina vänner kärlek..att säga till min syster att ”jag älskar dig”..att överösa Kenneth med min kärlek även om risken finns att jag kväver honom..men den risken får han ta om han vill ha mig *S*

De 2 nya i mitt liv <3

 

Det bästa jag kan få
finns i din famn
att höra din röst
viska mitt namn


En kyss är allt jag önskar
jag behöver inget mer
för det är dig jag älskar
det är bara dig jag ser


Världen kan rasa
och himlen trilla ner
tills stjärnorna slocknar
vill jag ha mer.

 

Jag är jag. I hela världen finns det ingen som är exakt likadan som jag. Det finns de som är likadana som jag i vissa delar, men ingen är helt och hållet lik mig. Alltså är allt jag gör mitt eget verk, därför att jag har valt det.

 

Det är nog inte många av oss, som nu har slagit in på bättringsvägen, som är vana vid att inse vårt värde, inse att vi är unika och utgör en oersättlig del av tillvaron för vår omgivning. Vi kanske har förstått att vi skiljer oss från omgivningen – men inte på ett positivt sätt. Vi har förmodligen kommit fram till att det är det som har varit felet med oss. ”Om jag bara kunde vara som den och den…” Ett av de stora glädjeämnen som tillfrisknandet skänker oss är förmågan att fröjdas åt att vi är unika, att vi kan bidra med något speciellt och oersättligt i varje given situation.


Att komma underfund med att man är unik och speciell är något av en andlig väckelse. Att inse att ingen annans beslut är exakt likadana som just mina – att inse att ingen annan människa kan bidra med just det som jag kan bidra med. Vår gåva till livet är vi själva. Livets gåva till oss är chansen att förverkliga det vi bär inom oss.

 

I dag ska jag vara medveten om mina gåvor, jag ska skänka dem och ta emot dem med tacksamhet.

 

Jag tror på mig själv och jag tror att jag är värd allt det jag nu får..Gud finns inte för att straffa mig han finns för att visa mig att livet består av kärlek till Kenneth, min familj och alla mina vänner..Jag älskar er alla

Finns det något underbarare än kärlek på gamla dar *S*

 


Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Men visst är det skönt att tillåta sig att älska :) Att få säga "jag älskar dig" och känna att det inte bara är ord utan att man menar det.



Jag älskar dig!



2010-11-13 @ 09:02:17
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: Anne

Våra hjärtan svämmar över och du och jag är beviset på att det aldrig är för sent..Älskar dig systra min <3

2010-11-13 @ 09:04:08
URL: http://anjojeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0