Ännu en underbar helg.

Har varit på konferens med jobbet och haft det så himla trevligt. Det vart en lång dag med en massa matnyttigt om företaget sen var där en mentalcoach och det var härligt att lyssna på honom. Han lärde mig en hel del om mig själv och andra *S*

Elden nästan brunnit ner.

 

Sen har jag gjort en massa som jag bara för några år sen absolut inte skulle ha klarat av och det får mig att växa ännu lite mer.  Jag skrev ju om hur jag i Halmstad vågade dansa och det har jag ju inte gjort sen jag vart nykter. Ofta i fyllan så var jag uppe på dansgolvet och då gick det ju som det gick och det vart som det vart..Jag kände mig som balens drottning och morgonen efter kom ångesten. Men nu när jag dansade igår så dansade jag själv. Jag hade inga tankar på hur jag rörde mig försökte bara att röra mig efter musiken. Sen bjöd en man upp mig och då började det att knipa i magen och även fast det var discodans så började tankarna på hur jag rör/föra mig komma och jag kände att detta kommer inte att fungera.

En av mina danspartners i Halmstad

 

Men jag steg ut på dansgolvet med honom och det kändes stelt och konstigt i början och jag ville bara blunda och försvinna därifrån. Men så tänkte jag att jag hade stått ensam och dansat med mina kolleger varför skulle det vara annorlunda med honom (då gick det plötsligt ganska bra)? Så när dansen var slut så tackade jag och gav honom en kram (jag är inte klok med mina kramar *S*). Han såg lite förvånad ut (jag kände ju inte honom det enda jag visst var att vi jobbade inom samma företag). Sen fortsatte jag att dansa mer under kvällen. Men till slut tog fötterna slut i mina pumps så jag stod mest och vickade lite på kroppen. Han kom och bjöd upp en gång till men då sa jag som det var att mina fötter pallar inte mer *ler*

Mobilen tar inga bra kort i mörekr :))

Men det här är faktiskt sjöjungfrun i dammen på hotellet :))

 

Så jag stod mest där och tittade på de andra och pratade med en av mina kolleger. Det vart en hel del dricka och vissa vart ordentligt på lyset (tydligen hade någon blivit förbannad senare på natten och dragit iväg utan att sova på hotellet) Hur han som försvann och de andra som tittade för djupt i glaset mådde i dag på morgonen har jag lätt att föreställa mig. Jag hade många tankar när jag stod där under kvällen och det var ganska lätt att se vem som skulle gå lite för långt. Men det var för mig också lätt att se vilka de som varit tillbakadragna och tysta tiigare under kväller och blomma upp och bli små vildar ju mer kvällen led mot sitt slut.

En tilll danspartner i Halmstad :))

 

Jag var ju sådan tidigare och det kändes så bra för mig att jag kunde vara mig själv hela kvällen och att jag gjorde den upptäckten att jag kunde dansa och ha kul utan att vara alkoholpåverkad. Tidigare år i nykterheten har jag varit de som passat väskor medan andra dansat, jag har varit den som först dragit mig undan till mitt redan tidigt på kvällen. Jag har suttit där och faktiskt haft det småtråkigt och inbillat mig att jag tyckte det var kul och okey. Nu var jag en av alla och drog mig inte tillbaka förens jag var ordentligt trött och kände att nu började festen spåra ur lite grann *ler*

Min härliga kollega och mina underbara chfer

 

Jag kommer ju inte att bli någon Ginger Rogers men det strävar jag inte efter. Inte kommer jag att besöka en massa danstillställningar heller (så duktigt är jag inte). Men jag veta att jag kan svänga om lite grann när det blir tillfälle även om jag ska försöka låta bli att dansa vals *S*. Det känns så bra det här som jag så länge lidigt av att det inte är ett problem och inget som är så där jätte ångestladdat längre. Det tackar jag mina vänner för de som ger mig trygghet och som ser till att jag vågar sådant som jag trodde var alldeles omöjligt för mig. Nu ska jag laga lite middag sen blir det iväg på ett möte……..Puss på er….

Gissa om jag sov gott på natten :))


Kommentarer
Postat av: CW

GLAD GLAD GLAD... ja jag blir så glad då jag ser hur du lever upp. Det gör mig ännu gladare då jag märker hur du mer och mer vågar olika saker. Typ att dansa och att kunna ha roligt under tiden du gör det och inte tänka hela tiden att du inte klarar av det.

Kära Anne jag tänker mkt på dig och jag beundrar dig för du har så mkt gott inom dig så mkt mer än du nog förstår.

Jag gläds med dig över allt nytt du vågar möta i livet och bara så du vet så tror jag bestämt att lyckan väntar på dig … du är värd allt gott i livet och jag tycker så mkt om dig.

Det är trist att så många måste dricka alkohol för att kunna ha roligt.

Att avstå alkohol är svårt för man blir ALLTID ifrågasatt tycker jag. Själv dricker jag nästan aldrig men bara för att jag tycker inte jag mår bra av det och så har jag inget behov heller för jag har roligt ändå. Jag ifrågasätter aldrig andra som vill dricka men själv blir jag oftast alltid ifrågasatt och får frågan VARFÖR:)))

Sjukt men så funkar det i det sociala livet… jobbigt att det ska vara så och jag vänjer mig aldrig vid detta.

Kramar om dig kära vän….du finns med mig i tankarna KRAMEN TILL DIG!

2010-09-13 @ 10:47:27
URL: http://dajmstrut.blogspot.com
Postat av: Anne

Jag är glad att du finns Eva och jag blir så glad av dina kommentarer..Nu kommer snart hösten och mörkret sänker sig och kanske går jag i dvala...Men jag blommar upp snart igen och nästa sommar vill jag komma till dig, NilsEva och din stuga..Jag vill bli bortskämd men jag lovar att inte utnyttja dig...Bara njuta av ditt sällskap och din god mat..Hmmm börjar dreggla S

Kramar om dig och tack för att du finna <3<3<3

2010-09-14 @ 07:04:46
URL: http://anjojeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0