Andra advent

Jag glömde tända det andra ljuset vid matbordet idag. Åhh så typiskt mig. Många år har det varit så att vi tänt det första ljuset första advent och sen resten på julafton. Vi har alltså inte andra och tredje advent här hemma. Undrar om tiden fram till jul går snabbare på det sättet eller om vi inte får en riktigt jul eftersom vi inte firar på rätt sätt. Just nu sitter jag och lyssnar på julmusic i alla fall. Fick en länk från ett forum så nu sitter jag och lyssnar på en massa olika sorters julsånger, både gamla och nya :))

I helgen var vi ju i Grängesberg och i lördags åkte vi till Kupolen i Borlänge och handlade. Alltså jösses hela dalarna hade bestämt sig för att åka till Kupolen denna lördag. Vi var tidiga, ändå fick vi åka runt lite för att hitta en parkering och hittade till slut en låååångt lååångt borta. Mig gjorde det inte så mycket, men det var värre med Linda som vägrade att lyssna på mamma när jag sa att det är VINTER i dalarna så hon hade ett par tygskor på fötterna, gissa om någon var blöt om fötterna. Fast det vart Jenny också för hon hade sina 100 år gamla gympadojjor på sig och dom tålde inte vätan som var. Men det var bra för hon insåg äntligen att hon behövde nya skor och köpte då ett par :))
Inget ont som inte har något gott med sig.

Nu sitter jag här hemma och saknar Olle som är ute i Borneos djungel och blir jagad av odjur och småkryp. 11 dagar är det kvar innan han kommer hem och det känns ibland som en evighet. Men han har skickat lite dagbok så jag har blivit uppdaterad lite grann i alla fall. Shopping var vad han ägnade sig åt dom första dagarna och jag har inte bestämt mig ännu om det är bra eller dåligt att ha en karl som ägnar sig åt shopping :))
sen har han haft fötterna i ett fotbad full med fiskar och det är någonting som jag skulle vilja prova på. Har läst om det och det verkar underbart att få all dökött uppätet från fötterna.

Nä nu ska jag alldeles strax iväg för att handla lite. Har ingen mjölk till morgon gröten. Kanske köper jag lite godis också och tröstar mig med. Vi köpte inget godis i helgen även fast vi sa i lördags att vi skulle köpa lite när vi gick förbi godisbutiken i Kupolen.

Kramar om er alla och så se till att kramas tillbaka och har du läst ända hit, skicka då gärna en liten hälsning.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det var cäl ändå inget fel på min gamla gympadojjor. Vi har varit med om mycket tillsammans...

2008-12-07 @ 20:45:33
URL: http://blogg.tigerhjarta.se
Postat av: Eva-Lena

Men du en karl som shoppar, va skönt då slipper man shoppa själv. Hoppas det inte var pyrajor i fotbadet ;o) Eller hur det nu stavas, nu kommer jag säkert få Linda på mig eftersom jag inte kan stava :o)



Vet du, när Gunnar skickade ett mns till dig om ljuset på adventsstaken så höll jag på att garva ihjäl mig. När jag sa att det var ANNA och inte ANNE som tyckte jag tände staken fel så sa Gunnar. Men Anne kommer ju inte fatta ett dugg vad jag skriver. Tror du jag skrattade ännu mer?? asg



Jag håller på att ändra och dona med min sida. Tycker det är jätte roligt. Undrar om jag någon gång kommer att bli klar??



Ha det gott / Kram Eva-Lena

2008-12-07 @ 21:41:53
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: Eva-Lena

Hejsan!!

Lyllos dig som har en som designar din sida. Själv får jag skriva in en massa koder. Men det är rätt skoj när man får kläm på det. Här har du en länk ifall du vill testa själv. Hon/han vägleder jätte bra.

http://www.designadinblogg.se/2008/april/blogghjalp-kategori-for-kategori.html

Kram Eva-Lena

2008-12-07 @ 22:20:38
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: Eva-Lena

Nää, nu blir jag avis. Hur tusan gör hon. Orättvist!! Har en son som har MVG i Webbdesign, tror du han har tid att hjälpa morsan med något så simpelt som en bloggsida!!! :o(



Nu ska jag ut och lära mig mer / Kram E-L

2008-12-09 @ 20:36:37
URL: http://lisselgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0