Gott nytt slut

2008 är snart slut och jag har försökt att göra ett bokslut av det som varit under året. Jag har verkligen pendlat mellan bottenlös förtvivlan och rena rama glädje och kärlek. Alltså jag kan inte få någonting ogjort av det som hänt under året, men förhoppningsvis har jag lärt mig lite grann så att jag det kommande året inte kommer att pendla så mycket mellan ytterligheterna. Lite mer balans önskar jag mig inför 2009. Förändringar vill jag också ha och vi får se om jag kan genomföra dom. Jag är en stor känslomänniska och lever lika mycket in i sorgen som i glädjen. Jag vet inte om jag vill förändras där, för känslor för mig är så mycket JAG och jag behöver tårar både av glädje och av sorg för det renar. Men jag tror att jag kommer att vara snällare mot mig själv och ta lite större plats i livet.

Det känns som om 2009 kommer att vara mitt år och förändringar i mitt liv har redan börjat och jag hoppas att dom förändringarna kommer att ge mig mycket under 2009 för det är jag värd *ler* Jag har inte fullt ut levt som jag har velat under 2008 och en vän har bett mig om gottgörelse, men jag kunde inte ta emot den, men jag kunde förlåta. Det gnager lite i mig att jag inte är bättre än så, men just nu så gör det fortfarande för ont att det blev som det blev och i mig gnager ett tvivel om att jag skulle ha gjort fel när jag bara känner att allt egentligen är rätt. Jag svamlar, jag vet men detta är mina tankar och dom bara kommer och jag vill försöka att lämna över dom till min högre makt och därför behöver jag få ur mig detta.

En nykter nyårsafton blir det, med både kärlek och vänskap och jag ska försöka att göra denna dag till den bästa av årets alla dagar för då kan jag se tillbaka på 2008 men glädje och ett leende på läpparna. Jag önskar er alla allt gott och en tillfrisknad på alla plan i livet. Vi är värda så mycket och vi bör ta hand om oss själva på allra bästa sätt. För mår jag bra så mår andra omkring mig bra och då blir 2009 mitt år. I sinnesro

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Gott Nytt, får jag säga, för nu är vi inne i 2009, Trött som bara den är jag trots att jag sov till halv 11. Vi spelade Wii med ungarna (Micke och hans kompis) till 03.30 imorses. Alla grabbarna var hemma och var såå förundrade att mamma och pappa var vakna den sena timmen.



Ja, jag hoppas att 2009 är ett bättre år än förra årest. Summasumarum så tycket jag 2008 var ett skitår.



Kram på dig / lillsyrran

2009-01-01 @ 10:45:43
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: CATWOMAN

JA JAG TROR JAG FÖRSTÅR VAD DU MENAR...vissa saker kan man helt enkelt inte förlåta... fastän man egentligen vet att det borde man kunna göra men man VILL helt enkelt inte.

Jag blev så besviken på en vän en gång och fastän att det är säkert 15 år sedan det hände så finns det där ärret kvar inom mig... jag vill helt enkelt inte förlåta... för jag tycker det känns fel då det fortfarande gör ont inom mig då jag tänker på det. Skit samma jag lyssnar på min inre röst för det är oftast det bästa den andra personen skulle säkerligen må bättre av det men inte jag... ja så kan jag vara... snäll men utnyttjar man det på fel sätt ja då blir jag en TIGER... he he .

Många ggr tror jag att man tror att alla andra tänker som man själv gör och då man sen erfar att så är det inte... det finns de som har baktankar med allt ja då gör det så ont... så ont att det aldrig riktigt läker ut.

Jag ska tänka mer på mig själv har jag bestämt men inte bara för att det är ett nytt år utan för att jag känner så... ibland måste man backa och liksom lyssna på ens egen röst och andas lugnt och njuta av livet... det enda liv vi får antar jag. Önskar dig ett bra år med kärlek och lycka för det är du värd minsann du har gjort en tuff resa i ditt liv och du har klarat av så många svårigheter att nu är det dags för glädjesaker... kramen bästa damen

2009-01-04 @ 15:52:17
URL: http://catwoman1955.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0