Hemma igen

Jaha så var julen slut för denna gång. Ojoj ett helt år kvar till nästa. Ja julen är verkligen slut eftersom jag har jobbat idag, jobbar i morgon och ingen ledig dag förens på tors. Julafton, juldagen och nyårsdagen där har ni mina lediga dagar denna jul. Fy sjutton ett sånt schema. Fattar ni att jag jobbar i butik och säljer glasögon?? Gissa hur många kunder vi har??
3 dagar ledig av alla jävla helgdagar, det är så man blir lite förbannad. Varför jobbar jag med detta? Fatta att jag är dum, sitter här och retar upp mig och det är inte bra för mitt hjärta. Jag börjar på allvar fundera om min chef har någonting emot mig. Nu är det slut på ställa upp och hjälpa till. Jag kommer bara att göra det allra nödvändigaste och på allvar söka ett jobb där man är ledig när alla andra är det :(

Så ja nu har jag fått vräka ur mig lite och känner mig mycket lugnare.
Nu ska jag berätta om min jul, alltså mina julklappar, det gör ju alla barn :))
Alltså av Jonas fick jag en tavla som han gjort själv och på den står det "Världens bästa mamma" naturligtvis tog jag åt mig och tar det som den sanning som det är. Jag känner mig både uppskattad och älskad och det är en underbar känsla. Av Jenny fick jag en vardagsrumslampa (har haft en ca 40 år gammal lampa hängade där, som inte ens fungerar). jag ska bara orka hänga upp den, lugn Jenny den kommer att hänga där nästa gång du kommer *ler*
Linda gav min en mugg som jag ska ha på jobbet och där står att jag är en "framstående försäljningsassistent" passar mig utmärkt, nu kan jag knäppa dom andra på jobbet på näsan för jag är minsann bäst.
Mamma hon gav mig antirynkelkräm, undrar vad hon menade med det??

Men julen vart trevlig och vi spelade spel som vanligt och som vanligt var jag bäst. Ojoj egot bara växer och växer, undrar om jag faller platt snart ;)
Jag hade nog velat stanna ett tag till men som ni kan läsa här i inledningen så gick ju inte det. Så nu sitter jag här hemma efter ett arbetspass och ögonen går faktiskt i kors. Jag åkte ju från dalarna i morse (ca 3 timmar i bil) hem tömma bilen och iväg till jobbet. Men jag slipper laga middag i alla fall för Linda ska äta hos sin kompis och jag får sitta hungrig här hemma för jag vet inte vad jag ska göra bara till mig :(

Ingen kattunge fick vi med oss hem heller. Jisses vad jag är duktig som kunde stå emot dom små rackarna, fast söta var dom *ler*
Nä på allvar nu ska jag lägga mig i soffan och bara softa och sen fundera vad jag ska fylla magen med.
Kramar om mig för det behöver jag

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Kram på dig!!



Nästan skäms för att jag har såå mycket ledigt i år. Jobbade dan innan julafton och så jobbar jag nästa fredag sen börjar jag inte igen förens den 7:de Januari :o)Ja, jag lämnade butiksvärlden just pga. arbetstiderna!!



Låter som ni hat en bra jul hos mamma. Själva har vi haft det lugnt och skönt. För lugnt ifall man frågar grabbarna :o)



Ha det så bra och jobba inte ihjäl dig!!

Kram syster yster.

2008-12-26 @ 19:55:07
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ha en trevlig kväll! :)

2008-12-26 @ 19:57:35
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: CATWOMAN

kommer in en snabbis och önskar dig ett riktigt gott nytt år... med mkt kärlek och och en följsam man... he he... en som gör det du vill och inte gör det du inte vill... det är väl en bra sammanfattning på idealmannen ... hoppas den stämmer in på ditt kap.. he he kram på dig

2008-12-31 @ 10:23:13
URL: http://catwoman1955.spaces.live.com/
Postat av: CATWOMAN

kommer in en snabbis och önskar dig ett riktigt gott nytt år... med mkt kärlek och och en följsam man... he he... en som gör det du vill och inte gör det du inte vill... det är väl en bra sammanfattning på idealmannen ... hoppas den stämmer in på ditt kap.. he he kram på dig

2008-12-31 @ 10:25:39
URL: http://catwoman1955.spaces.live.com/
Postat av: CATWOMAN

det är svårt att kommentera hos dig o din syster ibland går det helt enkelt inte blir bara ERROR...

2008-12-31 @ 10:26:32
URL: http://catwoman1955.spaces.live.com/
Postat av: Eva-Lena

Hej syster yster

Kikar in som hastigast och önskar en en riktigt trevlig nyårs afton!!

Kram Eva-Lena

2008-12-31 @ 14:16:29
URL: http://lisselgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0