Varför börja blogga

Syrran frågade i sin blogg, varför började du blogga? Så jag tänkte att jag skulle försöka att svara på det här, fast jag vet inte om jag får ihop ett bra svar på det. Mitt bloggande går ju i perioder och det blir absolut inte i någon dagboksform.  Jag gillar att skriva och skrivandet är för mig på många sätt en terapi, ett sätt att få ur mig det jag grubblar på eller det som tynger mig eller helt enkelt dela med mig av något som glatt mig eller som nu svara på en fråga *ler*
Men för det mesta blir det bara lite uppdatering om vad som hänt i min vardag (det är ju inte så många som läser min blogg)

Ibland är mina bloggar hemskt opersonliga, men jag kan även skriva från djupet av mitt hjärta och dela med mig av min erfarenhet vad gäller alkoholism. Då kan jag bli ganska så djup och självutlämnade både på gott och ont, fast mest är det av godo. Jag vill berätta att det går att förändra, jag vill tala om att har jag lyckats bli nykter så kan vem som helst det. Jag vill ge hopp till den som behöver och jag tror att jag har en massa att ge just pga av min bakgrund/min egen erfarenhet.

För mig känns det inte svårt att öppet och ärligt prata om min alkoholism. Alkoholism är en SJUKDOM, den går inte att bota men det går att leva nyktert och det går att få ett bra liv trots att man inte KAN/SKA/BÖR dricka alkohol. Ett värdig liv utan alkohol och all missär det för med dig är en välsignelse att få.

Visst skulle jag vilja att ha hade lite fler läsare, men jag har inte intresset av att sprida mig just nu i alla fall. Kanske gör jag det någongång i framtiden och då för att jag vill nå ut med mitt budskap att det går att leva utan alkohol.

Men som sagt mest skriver jag för min syster idag, så att hon där nere i småland kan hålla sig uppdaterad om mitt liv. Jag har ju mött kärleken och den delar jag gärna med mig av *ler*

Kommentarer
Postat av: CATWOMAN

tjaba... jamen du skriver väl för MIN skull också... hoppas jag ... och för NilsG:s skull... vet du jag tycker att du skriver för allas skull för du har så mkt ett ge... så e´de´... tänk alla som kan läsa här hur du på ett så bra sätt delar med dig av dina erfarenheter... tror du skänker hopp till många faktiskt... kram på dig sidan ser bra ut i alla fall

2008-12-11 @ 21:53:49
URL: http://catwoman1955.spaces.live.com/
Postat av: Eva-Lena

Hej kära syster yster!!



Visst är bloggandet även ett sätt för oss att ha en tätare kontakt!! Jag tycker det är helt underbart när du delar med dig. Både till mig, CW men också för de som är eller vill komma dit där du är idag. Jag tror att det kan hjälpa andra mycket.



Love you siss!!

/Kram Eva-Lena

2008-12-12 @ 19:00:19
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: Eva-Lena

Hej där.

Japp, jag är förbered. Troligtvis nannar jag sött (efter morgonensbravader)när han kommer hem :o)

Kram på dig och jag tackar på Fredriks vägnar (fast jag tror han har tackat själv, brukar han göra)

Kram E-L

2008-12-14 @ 10:46:00
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: Eva-Lena

Japp, de har kommit hem nu eller näää hem kom han aldrig. Han ringde och sover hon Matilda. J*kla unge, saknar inte mamma ett dugg ;o)

Kram på dig, snart kommer han hem :o)

2008-12-14 @ 21:32:08
URL: http://lisselgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0