Jag och bilar :))

Jag tror att jag har skrivit den rubriken tidigare. Men jag börjar på allvar fundera på vad det är med mig och bilar. Jag ska berätta om min helg i Herrfallet i nästa blogg. Men först måste jag berätta för er att jag och bilar är en underbar kombination *ler*
Igår åkte vi alltså hem från Herrfallet och Olle var trött så vi bestämde att jag skulle köra....Mohahahah Olle är galen...
Resan gick så bra tills vi började närma oss Strängnäs. Helt plötsligt så tappa bilen fart fast jag tryckte gasen i botten. Temperaturen steg och slog i botten. Bara att stänga av bilen och sakta sakta rulla framåt och hålla till vid vägkanten, vi kom några hundra meter sen så var det STOPP. Jag sa inte så mycket och Olle undrade vad gör vi nu *asg*

Det var bara för honom att ta fram mobilen och hoppas att någon kunde hjälpa oss. Vi i en fullpackad bil, 2 ungar i baksätet, 2 cyklar på taket. Mörka moln började närma sig och jag kände mig lugn, detta hade jag varit med om förr, det fanns ingenting att jaga upp sig för *ler*

Olle fick tag på sin son som lovade att komma. Men det skulle ju dröja ett tag så det var bara att försöka lugna Linda som var kissnödig och luta sig bakåt och minnas alla andra gånger detta hade hänt :)
Jag sa till Olle att han hade blivit varnad för att låta mig köra (överhuvudtaget sitta i hans bli). Men kärleken ser ni den är större en en massa skrockfulla varningar.

Olle tyckte att det inte var en sån bra ide att stå där vid motorvägen så han försökte starta bilen för ca 500 meter längre fram fanns en avtagsväg. Kors i taket bilen startade och han kunde sakta rulla mot avtagsvägen med motorhuven uppe (hahah det var nära att den blåste av). Kvar där vi stått fanns bogserlinan vid vägkanten och lite längre bort den fina triangeln. Vi kom i alla fall fram till avtalsvägen och nu stod vi lite tryggare. Hmm men bogserlinan och triangeln var långt bort och den som var bäst och modigast fick hämta dom (Olle alltså).

Snart så kom hans son och vi började bogsera. Olle fick köra bogserbilen och han son satte sig bakom ratten på Olles fina bil. Undrar varför jag inte fick sitta där *asg*, fast dom frågade faktiskt om jag ville. Tror ni jag vågade svara JA på det.
Vi skulle på småvägar bogsera bilen någonstans där vi kunde ställa den någotsånär tryggt för att i Olles sons bil skjutsa hem oss tjejer. Han hade ju 2 cyklar på taket och det hade ju varit kul om dom hade blivit stulna medans dom körde hem oss *ler*

Jaha hem kom vi till slut och där var väl detta slut. Jag pratade med Olle idag när jag kom hem från jobbet och fick höra att hans bil ska nu skrotas. Ingenting förändras, allt är sig likt, vad vore mitt liv om jag inte fick begrava bilar på löpande band. Men det bästa i den här histoien är att nu har Olle köpt en ny bil en Ford focus 2006. Hans son sa till mig när vi bogserade att jag skulle tala om för Olle att han skulle sluta köpa gamla billiga bilar och istället satsa lite och köpa en nyare. Jippi snart ska jag ut och köra lite igen.....tror ni att jag får???

Blogg om helgen kommer när jag pustat ut några dagar :)

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

ASG Ja, det vilar en förbannelse över dig och bilar. Minns så väl när jag hämtade er utanför Gränna efter att du haft dö på morsans och farsans bil ASG



OLLE LÅT INTE ANNE KÖRA DEN NYA BILEN!!! Tror du han hörde???? ;o)



Kram på dig din lilla bildemontör ASG förlåt att jag skrattar....men jag kan bara inte låta bli ;o)

2009-04-27 @ 22:07:02
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: Jonas

Ovanligt att bilar pajjar när du kör dom:D



Skulle aldrig våga låta dig köra en bil, vågar ju knappt sitta i;)

2009-04-28 @ 07:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0