Utan Internet ??

Alltså just nu har jag ingen Internet hemma och jag har ingen aning om vad som är fel, mer än att jag inte kommer ut på Internet. Mina mornar består av datorn och det är framför den jag tillbringar min första vakna timme, med mitt kaffe. Nu när jag inget Internet har känner jag mig vilsen och morgon är inte alls så skön och mysig som den brukar vara. Jag kan inte läsa mina mail, jag kan inte önska någon god morgon och jag har ingen aning om vad jag ska göra för att vakna till. Jag orkar inte heller söka felet mer eftersom jag tekniskt sett inte är en datanörd. Alltså när jag går in och kollar mina nätverksplatser så är jag ansluten och där syns det inte att något skulle vara fel.

Så felet ligger säkert någonstans i kopplingarna och jag lovar alla sladdar och grejer som finns här till min dator är värre än en myrstack. Jag tycker att jag har provat det mesta, i Routern lyser allt som det ska och jag har stängt av strömmen och satt på igen, Har verkligen försökt att kolla alla kopplingar mellan alla sladdar och för mig ser allt rätt ut, men jag har ändå ingen Internet ……gråter…. Nu är första koppen kaffe urdrucken och jag bara sitter här och känner mig vilsen. Jag VILL läsa mina mail, jag VILL se om någon uppdaterat sin blogg, jag VILL säga god morgon till någon annan datanörd som sitter vid sin dator på morgonen. Okey jag skulle kunna gå och duscha, jag skulle kunna städa skafferiet i köket som jag tjata så länge om, jag skulle kunna börja plock bort julen, jag skulle kunna gå in i sovrummet och städa samt bädda nytt i sängarna, jag skulle kunna diska upp gårdagens lilla disk, jag skulle kunna ta ett fotbad och klippa mina tånaglar, jag skulle kunna lägga mig en stund och läsa i min bok (det är 3 timmar kvar innan jag ska vara på jobbet), jag skulle kunna göra så mycket JAG VET.

Men jag vill inte, jag vill ha min vanliga morgon för att jag ska bli mitt vanliga jag idag. Nu vill jag inte ens ha min andra kopp kaffe för den första smakade inte lika gott som den brukar göra en morgon som är vanlig. Fast det värsta tror jag är att jag har sökt ett jobb och skickat iväg en ansökan och jag kan inte gå in och kolla min Outlook om dom har svarat mig. Jag kommer bara åt min Outlook från den här datorn och naturligtvis var jag inte så smart så jag lämnade ut min hotmailadress så att jag kunde läsa på vilken dator som helst. Ja intelligens kan man i alla fall inte anklaga mig för. Nä nu skiter jag i det här och hoppar in i duschen istället. Tur att jag har Internet på jobbet så att jag i alla fall kan se mina mail från hotmail. Usch och fy för den lede vad jag är morgon sur nu.

Jippi nu fungerar allt, jag är så stolt och lycklig att jag fixade det tillsammans med Jonas som telefonsupport. Han hann nästa bli irriterad på mamma datornörden innan jag fixade till allt. Trasselsudden av kablar är borta och jag är lycklig. 2 dygn utan Internet hoppas att det dröjer länge tills nästa gång *ler*

Kommentarer
Postat av: Anonym

=)

2009-01-11 @ 20:14:39
URL: http://mixii.blogg.se/
Postat av: Jonas

Nästan bli irriterad?

Det hann jag bli:D

2009-01-11 @ 21:48:12
Postat av: Jonas

Nästan bli irriterad?

Irriterad hann jag bli:D

2009-01-11 @ 21:49:04
Postat av: Jonas

Nästan irriterad?

Jag hann bli irriterad:D

2009-01-11 @ 21:53:45
Postat av: Eva-Lena

Tur att vi har våra söner när det krånglar :o)

Kram på dig din datanörd!!!!!

2009-01-11 @ 22:39:06
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: CATWOMAN

visst är det roligt när man fixat eländet.... konstigt nog blir man lite beroende av datorn fastän man ibland inte riktigt vill kännas vid det.... JAG ÄR OM DU... vill ha min mrg på samma sätt för att dagens ska kunna börja bra... ha ha spännande att se vad det blir av det nya jobbet.... jag tror du får det... det bara känns så... kramen damen

2009-01-13 @ 15:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0