Underbar semester

Ojojoj det här kommer inte att gå bra för jag har ingen aning om hur jag ska få ner allt jag upplevt under denna semestern första 2 veckor. Sitter här och bara stirrar på datorn..............

Semestern började i alla fall här i Ö-Vik



Där fick jag äntligen träffa denna underbara kvinna CW. Vi åkte ut till hennes sommarstuga som låg helt underbart vid vattnet. Detta måste vara paradiset på jorden......



Där vart vi bortskämda något alldeles förskräckligt. Nu när jag tänker efter så hoppas jag att CW inte tyckte vi var allt för krävande. Men vi fick så mycket god mat och naturupplevelse så det räcker för en lång tid framöver. Att träffa CW var helt underbart och lite som jag föreställt mig. Hon är en lättsam person och vi kände oss verkligen välkomna. Vid den här datorn som jag sitter vid finns inga semesterbilder därför snor jag bilder från Facebook och E-L blogg :)
Till Ö-Vik kommer jag att återkomma och jag tackar dig CW en gång till för en helt underbar helg....me like you...

Efter Ö-Vik åkte vi ner till Flen för en natts sömn sen vidare färd ner till småland. Därifrån begav vi oss ut på Öland för 3 nätters vistelse.



Första kvällen på Öland slutade så här och det passar väl ett nyförälskat par *ler*



Vi kuskade runt en hel del på Öland och fick uppleva en massa. Öland har ett underbart landskap. Vi fick uppleva all sorts väder även lite lite regn. Dimman var härligt mystisk....



Nu vidare på Öland. Första natten så tältade vi (kommer inte ihåg när jag gjort det senast) som tur är Olle en naturmänniska så tältet kom fort upp och det var tur för precis när det var klart så kom en riktigt störtskur (den första och enda på semestern). Men för det mesta så var det en sån här underbar blå himmel :)



Första dagen hann vi inte så mycket eftersom vi var framme på kvällen. Men nästa dag tog vi kustvägen upp till Ölands norr udde och till Långe Erik



Vi passerade mycket fint på vägen och hade havet hela tiden bredvid oss. Att köra på kustvägen var en hit, vi kände att vi upplevde den riktiga Öland. Dom här djuren vara bara för underbara. Dom brydde sig inte alls om att vi kom med vår bil och dom ser lite ut som djur från Hedenhös tid. *ler*

Att bara stanna och fika någonstan var mysigt och kaffet smakade extra gott. Det vart många stopp för oss och vi hann inte köra långt förens Olle stanna bilen och gick ut och fotograferade.





Kossor fotade jag massor på vår resa. Den här kossan kom fram när vi satt vi havet och lagade vår middag. Det blåste och var alldeles dimmigt. Plötsligt kom denna ko fram och ropade på mig, muuu muu muu sa den.



Det var detta om Öland jag skulle kunna skriva hur mycket som helst och lägga ut så många bilder. Men det räcker så här. Jag avslutar med denna bild på Olle, som när vi efter Öland kom hem till Eva-Lena var helt slut *ler*


Kommentarer
Postat av: CW

ÅH vad roligt att du trivdes hos mig... du är så välkommen tillbaka. Det tog tid för mig att kunna sammanfatt alla känslor inom mig för det är omtumlande att återberätta allt... det går inte att förmedla alla känslor som finns inom en... Jag tycker det var mkt trevligt alltsammans och DU är en verklig 20-poängare vilket betyder Med Beröm Godkänd hihi... kramar i massor "me like" som du redan vet!!!

2009-07-28 @ 16:11:26
URL: http://dajmstrut.spaces.live.com/
Postat av: Lillemor

Härlig avslutning på bilderna...Olle utslagen i gräset :)

2009-07-31 @ 10:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0