Ny vecka nya utmaningar

Äsch jösses en sån töntig rubrik. Finns väl ingenting att utmana, livet går ju sin gilla gång mellan hemmet och jobbet :)
Har inte skrivit på ett tag nu så jag tänkte jag skulle komma med några rader. Jenny tyckte att min senaste blogg var ju inget vidare eftersom det inte var mina egna ord utan bara kopierat rakt av. Det har hon nog lite rätt i, men jag tyckte att just det där med munkarna var så skön, för hur ofta bär vi inte på sånt som vi för länge sen borde ha lagt ifrån oss.

Jag har gjort det med vissa grejer nästa hela mitt liv och det har mest varit av ondo (alltså burit på en massa). Men genom att jag har gått med i AA så har jag lärt mig att släppa taget om visa saker/händelser för jag har delat om det och sen har jag kunnat lämna det där i möteslokalen och kunnat gå vidare med mitt liv. Det har varit väldigt befriande och har hjälpt mig att må så mycket bättre och inte ta allt så förbaskat allvarligt.

Idag ska ni veta att jag inte mår speciellt bra. Jag är förkyld eller rättare sagt snorig i ena näsan. Den rinner hela tiden och jag bara nyser, den andra näsan har jag sår i så ni kan ju gissa hur ont det gör att snyta sig och jag snyter mig konstant då det rinner värre än värst.  Jag har nog blivit smittad av Olle för han var genom förkyld i går och i natt. Tänk att jag som är så vuxen och så klok inte fattar att man inte ska pussa en karl som är förkyld. alla hans baciller hoppade över till mig och själv mår han säkert bra just nu, vad vet jag för han är hemma och jag är här *ler*

I helgen har jag haft både Jonas och Jenny här på besök. Jonas kom redan i torsdags, men bara för att lämna in sin väska sen försvann har till polare. Men jo lite har jag fått träffa honom i helgen i alla fall. Jenny kom ju i lördags (hon passade på att ta Linda med sig), bli lite dyrt för henne att ha syrran på besök. Men Jenny är generös så hon klagar inte så mycket. På lördagen gick vi på bio men först var vi tvungna att äta och då bestämde vi att vi skulle till Grek rastaurangen i Skärholmen. Jenny den generösa bjöd på bion (4 personer) så jag fick ju lov att bjuda på middagen (men då var vi 6 personer). Olle skulle inte hinna komma till restaurangen för han jobbade, men så visade det sig att han hann i alla fall, men dom hade varit ute och ätit lunch så han var inte speciellt hungrig. Men han ville ju inte bara sitta där medans vi åt en massa god mat så han beställde in en kopp kaffe och pannkakor med sylt och grädde (efterrätt orkade han med).

Sen vart det bio och vi såg "män som hatar kvinnor". Den var faktiskt bra även om jag saknade mycket innehåll från boken och det var en hel del väsentliga grejer.  Men man kan inte få allt och vi var nog ganska nöjda allihopa. Linda och hennes kompis gick ju också på bio men dom ville inte se samma film som vi såg. Vad deras film hette ska du inte fråga mig för det kommer jag inte ihåg ;)

Nä nu orkar jag faktiskt inte skriva mer, detta var lite om mig och min helg som var bra på många sätt. Men jag sätter punkt nu för jag sitter bara och nyser och snyter mig, räknar snorpapper och får det till 8 st bara under den tid jag skrivit i bloggen. Dom ser ut som om dom var dränkta i vatten.......åhhh vad det är synd om mig.

Ta hand om varandra och ge mig en kram

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Skyll dig själv när du kysser en snörvlig karl!!

Nu ska jag gå och nana.

Puss (utan virus) ;o)

2009-03-02 @ 22:23:07
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: CATWOMAN

Kärleken är som den är... du har den att skylla på att det går så mkt snorpapper... haha men så klart jag förstår att det är svårt att hålla sig ifrån din käre man.

Jag har kommit över det stadiet efter 34 års sammanboende med maken.. he he... har inga problem med att vara avhållsam under förkylningstider....

Det där lät jäkligt trist antar jag ... he he

Tror jag måste gå och se den där filmen också... bra att ha ngt att se fram emot. Stor kram och tack för din kommentar hos mig...

2009-03-03 @ 10:36:07
URL: http://catwoman1955.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0