Hej här är jag *S*

Jag tror att det är dags att uppdatera här men jag har ingen aning vad jag ska skriva om. Varför ska jag då skriva?? Jag ska väl blogga när jag vill ha någonting sagt och inte skriva bara för skrivandes skull???

Men det var ju faktiskt 2 veckor sen jag skrev senast och ska jag ha en blogg så bör jag uppdatera lite då och då, annars kan jag lika gärna lägga ner för vem läser en blogg som det aldrig skrivs i?

Men jag är ju lite så att jag skriver när jag mår otroligt bra eller jag skriver när jag känner mig nere och just nu vet jag inte i vilket tillstånd jag befinner mig *S*

Har inte sovit ett blund i natt och risken finns att detta blir en otroligt svamlig blogg.

Känner mig ungefär så här..........


Det har ju hänt en hel del sen semestern och kanske ska jag försöka få ner lite av det. När jag kom hem från semestern så var jag förtvivlad för jag fick höra att det inte var så bra med min son. Han hade strulat till det och jag hade ingen aning om var han fanns eller med vem. Det enda jag visst var att han stuckit från behandlingen och var någonstans i Sverige med en tjej. Nu kanske allt detta har löst sig och han bor nu tillsammans med denna tjej. Jag vill att han ska få ett bra liv, ett normalt liv och jag önskar och hoppas att han ska få in i skallen att alkohol och droger är inte ett liv och det går utmärkt att leva utan detta. Vem vill inte att det ska gå bra för sina barn, vem skulle inte kunna offra sitt eget liv för att rädda dom?? Men vissa saker kan man som förälder inte göra utan det är upp till barnen att ordna upp sitt liv och börja leva.


Jag har ju själv tagit mig ur det och jag vet att det går att leva ett bra liv utan alkohol, jag har både jobb, hem, ett socialt liv och kärlek. För mig finns ingen saknad eller längtan efter att dricka. Varför vill man egentligen tillföra gift i sin egen kropp (för alkoholen är ett gift). Jag förändrades i och med att jag drack alkohol även i små mängder, jag drack ju inte för att det var gott, jag drack för att få effekt. Oavsett om det gäller att bli på bättre humör och när jag kände mig ledsen eller om det gällde att bli mer social, mer accepterad. Men när väl problemen finns där och jag hade utvecklat sjukdomen så drack jag för att jag inte stod ut, jag orkar inte med sig själv och min omgivning och då var alkoholen min räddning. Men den höll på att bli min död.


 

Men idag lever jag exakt det liv som jag alltid velat leva men inte trott att jag klarar av. Jag är inte mycket socialare idag än jag var under min aktiva tid. Men jag måste ju inte vara det, det räcker så bra med att jag bara är mig själv. Jag behöver inte en massa vänner och jag behöver inte vara omtyckt av alla. Jag har precis dom vänner jag vill ha och jag har ju nu till och med äkta kärlek. Mer behöver inte jag för att leva det liv jag vill leva. Så nu hoppas och önskar jag av hela mitt hjärta att även min son har funnit den äkta kärleken och kan leva ett bra liv utan alkohol eller droger. Vi är båda värda det *S*


Jaha det här var ju inte det jag hade tänkt skriva om. Jag vill ju berätta om bröllopet som vi var på i helgen. Det kändes lite som att gifta bort mitt eget barn eftersom hon som gifte sig är jämngammal med min son *ler*
Så nu har jag övat lite grann och det är bara att vänta tills jag blir bjuden på någon av mina barns bröllop.

 

Vet ni jag är ingen vacker kvinna (förutom på insidan) men jag kände mig otroligt vacker på bröllopet ända tills jag fick se fotografier på mig. Varför fastnar inte det vackra jag har inom mig på fotografierna? Någonting jag saknar hos mig själv är ett vackert leende för övrigt är jag perfekt *asg*

Olle och jag passade på att öva oss lite så vi tog ett bröllopsfoto på oss. Det var många på bröllopet som sa att vi var lika, att vi liksom verkligen passade ihop och när jag tittar på det här kortet så kan jag faktiskt hålla med lite grann, jag vet inte med det ser ut som om vi passar för varandra *S*

Avslutar med att lägga in bilder på det RIKTIGA brudparet

Adjö för denna gång


Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Jag ser ditt vackra inre även på fotografier och sen är du faktiskt vacker i allafall i mina ögon!!



Ja, jag hoppas verkligen det går bra för J. Du har rätt i att någonstans blir ens barn vuxna och måste ta ett eget ansvar för sina liv. Men visst skulle.



Ja, visst passar ni för varandra, Olle och du. Ni är allt själsfränder (eller vad det nu kallas ;o)



Kram på dig min älskade syster!

2009-09-03 @ 20:14:01
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: SA

Hej. Tittade in och fann en trevlig och intressant blogg!

Passar på att önska dig en bra helg!

2009-09-03 @ 20:42:50
URL: http://skyttenman.spaces.live.com
Postat av: CW

Jag tycker du är vacker och det är inga tomma ord. Har man sen som jag träffat dig i verkligheten så inser man att du har ngt som inte alla har... och det är en stor klokhet och styrka även om du kanske inte ser det själv. Du är ju min idol det vet du ju sen tidigare, just det där att vara så öppen om ditt liv och vad du gått igenom gör att du är speciell på ett mkt Braigt sätt. Jag älskar dina bloggar för de innehåller så mkt klokhet och så mkt kärlek till livet.

Du & OlleMannen hör ihop... så är det bara ...



Angående din son... jag kan riktigt känna hur förtvivlad du är inombords men det är precis som du säger... de måste göra det största arbetet själva och bara han kommer till insikt om att det finns ingen annan väg att gå för att bli en hel människa igen så hoppas och önskar jag av hela mitt hjärta att han hittar den till slut. Man kan inte göra mer som förälder än att ge dem alla chanser som finns att ge.... och att aldrig sluta att älska dem vad än som händer men för den skull behöver man inte älska alla deras val i livet. Kärleken till ens barn är väl den största gåvan man kan ge dem men sen är livet tufft... och vi råder inte över allt som sker.

Stor kram från din vän i norr...

2009-09-06 @ 06:12:37
URL: http://dajmstrut.spaces.live.com/
Postat av: CW

... och sen är du jädrans så snygg i din korta frisyr... me like it..

2009-09-06 @ 06:13:24
URL: http://dajmstrut.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0