Livet kan inte bli mycket bättre

Känner mig alldeles överväldigad och är lite i en chock. Jag har blivit firad så som jag aldrig trodde var möjligt och hela mitt hem är fullt av blommor. Att fylla 50 år är stort, men att det skulle vara så här stort har jag svårt att fatta. Jag känner mig älskad och omtyckt och det är en underbar känsla.

En del av alla blommor jag fick

 

Jag tror helt ärligt att jag aldrig har känt mig så här uppskattad och firad som dessa dagar 2. Allt började redan i söndags då kära Lisa vill vara först och skickade sina gratulationer på Facebook, strax efter kom Erica *S*

Den stora dagen så rasade det in gratulationer både i stort och smått. Min morgon började med att jag gick upp för att väcka Linda och hon var ovanligt svårväckt *S*

Sen satte jag mig vid datorn och gladde mig åt alla gratulationer. Jag feja lite här hemma och fick samtal om att det skulle komma blomleverans. Sen var det bara att vänta. Linda betedde sig lite underligt på morgonen. Jag ville ha svar av henne vad hon skulle ha till middag då jag planerade att köpa en smörgåstårta och det äter inte hon. Men hon sa bara att det får vi bestämma sen när hon kommer hem, men jag sa att det går ju inte jag måste ju handla medan hon är i skolan. Men det hjälpte inte och jag var nästan lite småsur men hon stod på sig. Mamma ringde och grattade och sa att de inte skulle komma, det är lite besvärligt för dem att ta sig hit då de egentligen inte ska köra bil någon av dem. Men jag vart ju grattad när jag var där några dagar innan och fick en underbar vas samt en slant som räcker långt.

Här är vasen från mamma och pappa som jag fyllde med 50 rosor som jag grattade mig själv med *S*

 

Sen ringde Ann-Christin på min mobil (hon trodde jag skulle jobba) och gratulerade och jag bjöd över henne till eftermiddagen. Men nu började jag så smått bli lite nervös, hörde ingenting från Jenny eller Jonas och fattade ingenting. Skulle de inte komma?? Jonas sa ju till mig senast i helgen att han kommer och har en överraskning?

Presentkortet från Ann-Christin

 

Dagen gick och inga ungar. Men helt plötsligt ringer det i telefonen, jag svara och Jonas säger öppna dörren. Hihi jag rusar till ytterdörren och öppna. In kommer han och Jenny sjungande –ja må hon leva *S*. Dom hade inte glömt bort mig. JAG ÄLSKAR ER…..

Sen berättade de att vi skulle på restaurang Bronco,s Bar och njuta av en god middag. Vi skulle bara vänta på att Linda kom hem. Ja sa då att jag köpt smörgåstårta och att jag bjudit hem Ann-Christin. Då sa Jenny att hon ringt henne och att hon skulle följa med. Jippi middag med alla mina 3 barn och min allra bästa väninna och jag slapp betala *S* Blomsterbudet hann vi inte vänta på utan de fick komma idag istället. Väl hemma efter restaurangbesöket pinade vi i oss lite tårta.

50 är ju bara en siffra *S*

 

Idag vart jag fira på jobbet. De bjöd på tårta och jag fick ett presentkort på 800: - till en restaurang förutom blommorna jag fick igår. Vilken underbar arbetsplats jag hamnat på. När jag kom hem hade jag fått en bukett med blommor till från Peter och Erica, en underbar bukett med Rosa tulpaner och rosa rosor med gröna kvistar. Tack ni goa vänner. Sen hade jag även ett paket som jag slet upp och det innehör ett presentkort för pedikyr för mina fötter. En hel timme ska någon ta hand om mina 50 år gamla fötter. Tack snälla Lisa.

Kommer att få de vackraste fötterna i stan.

 

För en liten stund sen kom tårarna och jag bara kände att jag måste skriva av mig. När jag skrivit ungefär halva bloggen så ser jag att jag fått ett meddelande från Pia som hittade mig på FB efter alla dessa år. Hon hade skrivit ett lååångt underbart brev till mig och då kom tårarna igen. Tack Pia för att jag åter har dig i mitt liv.

Tack Peter och Erica för den underbara buketten.

 

Just nu ligger jag i sängen och bara mår så himla bra och tycker att bättre än så här kan inte livet bli. Jag vet att jag lördag den 24 kommer att bli firad lite igen för då ska jag på AA-konvent i Västerås men några AA vänner. Jag älskar er allihop. Nu ska jag försöka samla ihop mig tillräckligt för att svara Pia

Efterbild kommer sen *S*

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0