Min pärla är bara min *S*

Dagen idag har verkligen varit min. Vi åkte iväg vid 08 tiden i morse för att hämta hem Linda och besikta bilen på dit vägen i Fagersta kl 10:40, trodde jag. När vi kom dit vi 10 tiden visade det sig att jag hade till kl 11:40 INTE 10:40 *S*. Men jag lät mig inte nedslås utan klev in och sa som det var (ja inte att jag var en förvissad kvinna men att jag kom ända från Sthlm och ville besikta bilen hos grabbarna i Fagersta). Sa att jag tagit lite fel på tiden och undrade om de inte skulle kunna ta mig lite tidigare. Hmm sa han jag prata med vänta så ska jag gå och snacka med han som ska besikta din bil. han kom tillbaka efter en halv minut och sa javisst gå ut och sätt dig i bilen så kommer ditt regnummer upp strax. Hann inte mer än sätta mig i bilen så kom regnummer upp, var vänlig kör in i port A. Hipp hurra för grabbarna i Fagersta *S*

 

NilsEva  NilsEva har visat vad hon gör för och hon fick inte en enda anmärkning på besiktningen, men det fick däremot hennes bakdel eller rättare sagt hennes 2 vinterdäck där bak. Enligt besiktningskillen var dom direkt livsfarliga :(

 

Jaha och det vart en 2 på det och det innebär ombesiktning. Jag sa att jag var på väg hem till mina föräldrar för att sätta på sommardäcken och undrade om jag kunde komma och göra ombesiktningen senare idag?  Javisst sa att men du måste vara här senast kl 15:30 och det fungerade ju inte för mig för det skulle innebära att jag inte fick träffa Jenny och det skulle ju inte gå för sig.

detta datum inträder körförbud om jag inte visat upp NilsEva med nya däck.

 

Men men vi åkte från besiktningen hem till mamma för att hämta upp mina sommardäck och hitta någon verkstad som ville byta däcken. Naturligtvis var det lunchstängt men vi satt kvar i bilen och väntade ca 20 minuter på att de skulle komma tillbaka. När de kom så sa de javisst kan vi hjälpa dig men inte just nu för det kommer en kl 1 men kom tillbaka kl 13:30 så ska vi hjälpa dig.

Här ska ni köpa däck *S*

 

Vi kom tillbaka och jag förklarade att besiktningen sa att mina bakdäck var livsfarliga. Hmm sa han och tänkte säkert att jag överdrev nog lite för att snabbt få hjälp med att sätta på sommardäcken *S*  Men sen när han fått av bakdäcken sa han – herrejösses har du kört med dom här??? Sen skakade han på huvudet och sa att det var tur att jag hade besiktning och inte körde mer med dem ;(

Så fram med sommardäcken och då vart de nya huvudskakningarna för 2 av däcken gick inte att använda. De hade spruckit runtom i gummit JIPPI vad göra nu?? Jaha du kan ju chansa på att de går igenom ombesiktning. Hahahaha sa jag tror nog att de kommer att titta verkligen noga när jag kommer med tanke på hurdana vinterdäck jag kört omkring med. Hmm sa jag då jag är ju på en däckverkstad, har ni något att erbjuda en kvinna i sina bästa år. Han skratta åt mig och sa att visst hade han det :)

In på verkstaden och där tog han fram den, pärmen med priser förstås, vad trodde du?? 575: - skulle han ha för ett nytt däck och jag behövde 2. Enkel snabb matematik och jag såg hela semestern spolierad. Javisst sa jag ta fram 2 nya däck du. Sen vände jag mig till min kära vän Ann-Christin och frågade – har du pengar för jag har INTE. Snäll som hon är tar hon fram sin plånbok och gav mig vad hon hade *S*

Så ut till bilen igen och titta på när de satte nya fina sommardäck där bak och 2 gamla men okey där fram. In på verkstaden igen och skriva lite kvitto, fram med plånboken och börja räkna. 575: - + 575: - + 120: - = 1270: -  hmm tittar länge på pengarna och räknar, får det till 1200:- vänder mig återigen mot A-C och frågar har du något mer, det fattas 70:-  hon gräver djupt i plånboken och får fram 40:- till. Grabben säger okey ge mig det så är det jämt *S*

Jag lovade att komma med bullar nästa gång vi tittar förbi *S*. Det lät bra tycker han och det förstår jag att han tyckte. Till honom kommer 2 förvirrade fruntimmer med en bil med värsting vinterdäck och han får 2 däck sålda bara så där *ler*. Men jag är nöjd och glad trots allt, jag har världens bästa vän (jäkla tur jag tog med henne). Nu ska jag bara skramla ihop så jag kan betala tillbaka *S*

Hädan efter blir det solglasögon på *S*

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

haha, du är sanslös :D

2010-04-08 @ 22:06:18
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: cw

underbar story... jag ser dig framför mig på däckverkstaden... vem kan motstå dig ...INGEN

kramar i massor

2010-04-09 @ 20:20:08
URL: http://dajmstrut.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0