Vänner betyder mycket

Det var ett tag sen jag skrev men Eva-Lena och Jenny är lika dåliga på att uppdatera så jag är i gott sällskap *S*. Har varit i Västerås förra helgen på AA-konvent och det var andra gången jag var där. Åkte med samma sällskap som för 3 år sen men i år var det jag som körde. Det är häftigt att gå på konvent och det finns an massa möten att välja på. Denna gång träffa jag 2 kvinnor som jag genom AA har känt i en massa år men aldrig träffat. Jag är ju med i AA på nätet och det är där vi lärt känna varandra.

Denna man är inte så farlig som han ser ut. Han är min AA fader och min vän. Av honom fick jag min 5 års nykterhetsmedalj och jag har redan bett honom ge mig min 10 års om ca 2 år *S*

 

Det är häftigt att träffa människor som jag känner genom deras delningar och att man följt dem i nykterheten i en massa år, sen få träffa dem på riktigt är en underbar upplevelse då vi redan känner varandra så väl. Men denna gång var jag slarvig med att ta kort med mobilen. Mobilen är ju avstängd nä vi sitter på möten så det blev inte så att man tog fram den. Så en av kvinnorna jag träffa fick jag ingen bild på och hon äger en röd lite Cheva och jag fick inte ens bild på den :(

Jag och Lillemor, denna kvinna är 2 år äldre än mig men ser 10 år yngre ut. Livet är inte rättvist *S*......gråter....

 

På konvent brukar man ha Count Down det vill säga man räknar ihop våra nyktra år. I år vart den 1055 år av nykterhet och det tycker jag är häftigt. Den som hade den längsta nykterheten var en man som hade 48 års nykterhet och den yngsta en ung tjej hade 10 dagar (tänk att vara så modig att ställa sig upp inför flera hundra personer och visa att man har 10 dagars nykterhet). Jag beundrar denna tjej och önskar henne år av sinnesro och nykterhet.

NilsEva var mig trogen och tog oss med fullfart till Västerår och inte kostade det så mycket heller eftersom vi var 4 som delade på kostnaden *S*

 

Till sensommaren ska jag försöka ta mig till ett Konvent som ligger i Gullbranna strax utan för Halmstad. Då blir det en hel helg fre-sön. Där har de sistan mötet nere vid stranden på söndagen och där står tusentals nyktra alkoholister och håller varandra i händerna och läser sinnesrobönen. Bara så häftigt och det vill jag uppleva i alla fall en gång i mitt lv.

En ring av tusentals underbara människor, i år vill jag försöka att vara med där.

 

Söndagen var bara min dag och då packade jag ryggsäcken men kaffe, mazarin, block och penna och promenerade ner till stranden och satte mig på en bänk vid vattnet och ritade. Åhh vad jag har saknat att rita. Det ger en enorm sinnesro att sitta ner med ett block och en penna och bara forma saker på papperet. Jag kan ju inte påstå att jag är duktigt på att rita men det är ju inte det som betyder något utan det är att jag får sitta i mina egna tankar alldeles ensam, meditera och låta tankarna fara iväg. Jag gillar mitt eget sällskap när jag är på det humöret. Tänk om jag bodde vid en stuga vid vattnet, då vore mitt liv fulländat *S*

Inte Picasso direkt men jag gör så gott jag kan som med allt annat *S*

 

Men måndagen kom och med det kom ett dåligt mående. Hela dagen hade jag huvudvärk och kroppen kändes alldeles slut. När jag kom hem efter jobbet så hade jag lite feber och dagen idag har jag mest legat hela dagen. Helt slut i kroppen och huvudvärk. Huvudvärken är borta nu men jag känner mig alldeles slut, så jag ringde jobbet och sa att jag blir hemma i morgon också. Sov till kl 13:30 utan avbrott, vara bara uppe en kort stund i morse för att meddela jobbet och väcka Linda.

Livets träd hann jag bara göra halvfärdig och den kan ju liknas vid mitt eget liv som är halv levt. 50 år kvar eller?

 

Middagen idag bestod av grillade kycklinglår som var kvar från gårdagens kyckling, till den serverades färdigköpt potatissallad, lätt och enkelt men gott *S*. Nu ska jag bara vara och sängen hägrar redan men törs inte lägga mig för tidigt då är risken stor att jag vaknar mitt i natta *S*

Tomten sitter kvar där han sitter, har inte hjärta att kasta ner honom i den mörka källaren :)

 


Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Vilken häftig grej i Halmstad. Hoppas du får uppleva det i år :) Är impad på dina teckningar, känner lust att själv plocka fram penna och papper.



Jag vet att jag varit urusel på att uppdatera men det händer så mycket i mitt liv och jag mår så jäkla bra. Har försökt att skriva en blogg om alldagliga saker men kan inte koncentrera mig för mina tankar finns på helt annat håll. Skulle vilja skriva om vad jag upplever och känner men av hänsyn till andra så kan jag inte göra det heller och då blir det helt enkelt ingen blogg av.



Ha det så gott älskade syster!!



Kram Eva-Lena

2010-04-27 @ 20:11:32
URL: http://lisselgard.blogg.se/
Postat av: cw

kan inte annat göra än att skänka dig min stuga. Då kan du sitta vid vattnet och filosofera i lugn och ro. Du minns väl kaffestunderna på morgonen då vi satt på altanen och pratade. Jag saknar dem och jag hoppas verkligen att du snart möter din prins på den vita springaren.Det kommer du att göra ... Varma kramer till min IDOL... du är fantastisk!

2010-04-29 @ 10:25:38
URL: http://dajmstrut.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0