Göteborg vänlighetens stad.

Vilken resa jag haft och jag har ingen aning hur jag ska få ihop en blogg av den. Den får ju inte bli kilometer lång men jag har verkligen mycket att skriva. Ja har gjort någonting häftigt och jag har gått emot en stor rädsla och jag klarade det galant…Jag har kört bil i Göteborg..

Pålitliga NilsEva tog mig tryggt fram hela vägen *S*

 

Alltså jag tror att nästan ingen riktigt förstå så nervös jag kan vara och hur stort det är för mig att genomföra en sådan här sak. Jag har alltid känt mig liten och trott att jag inte ska klara av vissa saker och därför har jag aldrig vågat prova. Att jag har så pass mycket självförtroende att jag vågar/kan och törs åka till en annan stad för att träffa en vän jag aldrig träffat. Att våga bo för mig själv och klara av att planera hela denna resa ensam, har stärkt mig ytterligare. Att komma ensam till en stor stad jag inte känner till och gå emot rädslan att köra bil där och hitta till mitt boende som jag själv bokat. Jag är oerhört stolt över mig själv *S*

Gammal tant bland gamla saker tyckte Lillemor *S*

 

Min resa började tidigt på onsdagsmorgonen och första anhalten var Mariestad och Lillemor, där det väntade en god lunch och en trevlig guidad tur i stan. Vi åkte också så att jag fick träffa en annan vän Pernilla som bor där. Lillemor är ju en vän som jag träffat flera gånger men Pernilla var första gången och hon var precis så söt och rar som jag föreställt mig. Var så kul att få se hur Lillemor bodde. Vädret var om inte perfekt i alla fall inte regnigt. Jag lämnade Lillemor framåt eftermiddagen för att vända NilsEva mot Göteborg.

Glugg mellan tänderna får väl bli mitt varumärke :)

 

Första anhalten mot Göteborg gick jätte bra men när jag började närma mig så kom nervositeten. Men jag körde på och svischade förbi Partille och plötsligt vart det bara mer och mer vägar och jag insåg strax att jag var mitt inne i Göteborg. Kopplingsbenet darrade och min enda fokus var att inte köra på någon spårvagn. Jag spände öronen och lyssnade på min GPS och helt plötsligt säger den att du är framme vid din destination…Hjälp jag var ju fortfarande mitt i stan och jag såg ingenstans där jag kunde parkera?? Men jag rullade sakta fram och såg en parkeringsficka och snabbade på för att ta den.

Backigt var det i Göteborg, nästan som San fransisco :))

 

Sen in på vandrarhemmet för att få mitt rum och kunna lägga mig på sängen en stund så att anfallet av ångest skulle släppa. Jag var faktiskt så nervös så jag hade svårt att skriva min namnteckning. Väl inne på rummet så var jag så lycklig att jag skulle ha kunna börja gråta. Jag hade fixat det, jag hade alldeles ensam tagit mig till Göteborg och det kändes som om att jag nu skulle kunna klara av vad som helst *ler*

Jag kanske är en tuffig när det kommer till kritan *S*

 

Jag Facebookade lite och sen beslöt jag mig för att gå ut på en promenad i omgivningen. Det var backigt där jag bodde och jag gick för att titta var spårvagnarna gick. Jag skulle ju ta mig till Järnvägsstationen dagen efter för att möta Lillemor och då ville jag ju hitta. Jag hittade vad jag sökte och visste nu att jag skulle ta ettans spårvagn för att komma dit. Där var jag alltså alldeles ensam i en storstad och det började kännas bra. Det var helt okey att jag var ensam och jag beslöt för att njuta av kvällen. Vilken tur att jag trivs med mitt eget sällskap. Tänkte att jag skulle äta på någon av alla dessa restauranger som fanns överallt. Men det var onsdagskväll (lilla lördag) och alla satt i stora gäng, ölade och vinade och jag ville inte tränga mig på.

Men dålig karaktär jag jag, magen stod i 4 hörn efter lunchen men jag hittade plats till glass *S*

 

Beslöt då att jag skulle köpa lite att äta på Subway och ta med mig till rummet.

Nästa morgon vaknade jag tidigt och fick inget kaffe?? Åhh det var hemskt att bara ha mineralvatten att dricka. Men jag stod ut och snart hade jag vaknat till så pass att jag kunde gå ner till SevenEleven och köpa en stor mugg kaffe. Efter frukosten var det dags att ta spårvagnen och möta Lillemor för att ta oss till Lisa..Här skulle jag kunna skriva en hel roman om våra försök att hitta till Lisa *S*

De var så fina tillsammans Lisa och lilla Kevin.

 

 

Lillemor hon hade ju en sådan fin vägbeskrivning i sin hand så det är klart vi inte skulle få några problem med att hitta. Men men inget blir som man tror…Hihi trots en fin vägbeskrivning och en turistkarta så hittade vi inte. Det slutade med att vi ringde Lisa och hon sa stå still där så kommer jag och hämtar er. Medan vi stod där så kom det en göteborgare på cykel och han tittade mycket på oss när vi stod där i en korsning. Sen vända han plötsligt och kom emot oss. Ni ser lite vilsna ut behöver ni hjälp frågade han..Haha vi bara skrattade och sa att vi blir snart hämtade av våran vän som bor här i krokarna. Jag sa att vi inte hittade Gustav Adolfs Torg och vänlig som han var så skrattade han inte åt oss utan bara log vackert , tog sin cykel och cyklade vidare. Gulliga Göteborgare sa jag efter honom och då log han ännu mer..Att jag var en 08 nämnde jag aldrig *S*

Här sitter 2 vilsna damer och funderar på hur de ska hitta Gustav Adolfs Torg :))

 

Sen kom Lisa och gissa om det var härligt att träffa henne. Vi var nog lite nervösa båda 2, det är inte lätt när man träffas första gången även om man tycker att man känner varandra. Så många skratt som det blev denna dag var det länge sen det blev. Vi vart bjudna på en underbar lunch hos Lisa. Sen satt vi hemma hos henne snackade och fnittrade och det var så lättsamt. Efter en stund gick vi ut på stan en stund. Lisa visade oss Gustav Adolf torg *S*. Vi beslöt att åka till Haga för att se oss omkring lite. Lisa kunde inte följa med för Kevin hennes son skulle strax komma hem.  Naturligtvis vart den en fika där och lite shopping för Lillemor.

Den lilla runda bullen är min, Lillemor hon slog på stort :))

 

Sen åkte vi hem till Lisa för lite mer fika och denna gång hittade vi direkt. Nu fick vi träffa Lisas son Kevin också och han var ett riktigt charmtroll. Vi spelade lite memory –spel och naturligtvis vann jag. Spelar ingen roll att det var en nioåring med när det gäller spel så ska jag vinna *S*

Ojoj fika igen *S*

 

Kvällen tillbringade jag med mig själv på mitt rum med endast datorn som sällskap. Tv satt jag inte ens på. Dagarna gick alldeles för fort och plötsligt var det dags att åka hemåt och nu kom dessa förbenade nerver fram igen..,Jag skulle ju ta NilsEva tryggt ut ur Göteborg också. Men det gick bra, enda lilla incidenten var när jag vid rödlyse upptäckte att jag låg i fel fil och fick tränga mig före en mototcyklist..Men han var nog Göteborgare för han kasta en slängkyss till mig (hade det varit en stockholmare så hade jag fått fingret)

Fick en riktigt mysig promenad i skogen..

 

Stopp hos Lillemor på vägen hem och det vart en lunch på en Grekisk Restaurang och sen en promenad i Mariestad. Lillemor följde till och med in i Kyrkan så jag fick tända ett ljus, samma sak gjorde hon vid Hagakyrkan…Snacka om en go vän. Hemvägen tänkte jag att jag skulle åka till Nyköping för att gå på ett möte och träffa folket där, men jag kom iväg försent från Lillemor så jag hann inte, men jag stannade i de Sörmländska skogarna och tog en lite promenad, kunde ju ha hänt att jag hittade svamp…

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Lillemor

Klart du är en tuffing! Är "impad" av dej som körde bland spårvagnar och andra konstiga saker :)



Vadå skriva en hel roman om när vi skulle hitta till Lisa! ;) Gick ju så bra så!

<3

2010-08-29 @ 08:22:07
Postat av: Anonym

Klart du fixade detta. :)

2010-08-29 @ 16:59:12
Postat av: CW

ja kära Anne du klarar allt det är jag övertygad om:) Jag är impad av din styrka att trots alla rädslor och bara ge dig iväg med bilen. det tyder på att du har nog större självförtroende än vad du vet om.

Kan tänka mig att det var lite pirrigt att köra bil i en stor stad som du inte känner till och att sen hitta rätt också.

Nu ska du summera allt du varit med om och ge dig själv en stor eloge för att du vågade och för att du fixade det.



Jag beundrar dig för du vet ju att du är min idol... det är sant och förhoppningsvis kommer du ngn gång upp till mig igen så vi får fortsätta där vi slutade sist.

Din "glugg" däremot måste du ju få hjälp med eller det kanske redan är på gång. Jag såg den inte förrän du skrev om den.

Tandläkaren är ett elände att gå till jag hatar dessa besök och sen kostar de ju "skjortan" också:(((

Kramar från norr

2010-08-30 @ 10:29:33
URL: http://dajmstrut.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0