Mitt paradis

Sitter här hemma i soffan och försöker ladda för att få energi att städa lite. Det är betydligt svalare idag så jag borde få till den. Men på något sätt har mitt psykiska mående satt sig i kroppen och det finns inte en enda bit i min kropp som inte värker och då är det inte så lätt att samla ihop mig för en städdag. Alltså jag behöver verkligen röja här hemma och det ordentligt, men för att slippa komma igång så sätter jag mig här och skriver istället *S*

Inte mitt hem, mitt är stökigare :)

 

Vet ni jag har nog aldrig haft en så stor önska av att vilja vara någon annanstans än just nu i detta ögonblick. Jag ska drömma mig bort till någon exotisk strand långt borta, till en alldeles egen öde ö. Där ska jag vara alldeles ensam och ta långa promenader på stranden, lägga mig under en palm och filosofera och bara vara med mig själv. Leva på det naturen bjuder på och endast ha med mig snus *S*

Mitt nya hem.

 

 

Inga mobiler, inga datorer, inga människor, inga klockor och inget jobb. Bara jag och moder natur samt min Höge Makt. Jag ska njuta och jag ska sitta där och prata med mig själv och bara känna att nu lever jag bara för dagen idag, bara för denna stund. Inga måsten, inga krav, bara en underbar känsla av att livet är perfekt och kan inte bli bättre. Tiden här och nu är härifrån till evigheten. Jag kan känna dofterna av det salta vattnet och höra suset i palmerna. Solen börjar gå ner i horisonten och där sitter jag och mår så himla gott. Det enda som stör mig lite grann är alla småkryp i sanden men det är ju ingenting emot alla grannar som stör mig här hemma *ler*.

Ser ni att jag ligger där och njuter.

 

Kanske ska jag ändå ha datorn med mig för då kan jag påbörja den bok som jag så länge velat skriva. Skriva för hand är inte längre en höjdare. Samla ihop alla mina alsters, alla mins delningar och få ihop det till en bästsäljare och sen leva resten av mitt liv i detta paradis. När jag fått boken såld så skickar jag pengarna till mina barn så kan de komma och hälsa på mig så inte saknaden efter dem blir för stor. Senare om ca 30 år kan jag locka hit en älskare så kan vi de sista 20 åren av mitt liv ligga tillsammans på stranden och hålla varandra i handen.

Mina vänner :))

 

Blir jag varm som nu så hoppar jag ner i det salta havet och simmar med delfinerna och en och en annan haj (de är ju mina vänner och kommer att göra allt för att skydda mig). Sen upp och lägga mig där i sanden för att låta solen torka min kropp (någon handduk fick jag ju inte med mig). När jag blir hungrig så klättrar jag upp i ett träd och plockar lite frukter och gör mig en god fruktsallad och dricker kokosmjölk till den *S*. Åhh om detta ändå kunde bli verklighet om så bara för en vecka.

Drömmer mig bort.


Kommentarer
Postat av: CW

Ja du tänk om det kunde bli sant. Men jag skulle behöva en TV med mig för jag måste ju se på Hem till gården varje dag:)))

Att vara själv är skönt och att slippa alla krav är ännu bättre. Jag tänker många ggr att nu ska jag sätta mig ner och bara låta tankarna fara fritt fram i skallen. Förstår dock inte varför jag inte klarar detta... det kommer alltid något emellan och jag säger till mig själ...SEN..SNART... osv

Livet är tufft och jag förstår att du vill komma ifrån alla bekymmer och bara få vara den du är. Nu funkar ju inte livet så att man alltid får det man vill men drömma får man och jag tror det är nyttigt.

I min stuga finns det mesta förutom delfinerna:)... men vet du jag njuter inte fullt ut ändå för livet finns inpå knutarna och hur det än är så blir ensamheten inte ens vän ifall det blir alltför länge utan mänsklig kontakt.

Kramar om dig <3<3<3

2010-07-18 @ 12:00:38
URL: http://dajmstrut.blogspot.com
Postat av: Marianne

Heeej :-) Vet inte riktigt hur jag hittade hit men jag tror det var via CW:s sida! Vill bara visa att jag varit här och läst din fantastiska blogg!

2010-07-21 @ 09:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0