Så här är det att vara sjuk

Nu känns det som om det räcker snart. Har varit på möte på jobbet idag och önskar så att det inte hade hänt. För mig slutade det i katastrof. Jag började med att berätta hur det var med mig och hur jag mådde. Sen talade jag om att om jag inte blivit frisk t.o.m den 25 mars så måste jag stå till arbetsmarknadens förfogan, vilket innebär att jag nog inte kommer tillbaka. De frågade vad i mitt arbete som gör att jag inte klarar av det och jag talade om att det är stressen, arbetssituationen och att det inte under hela dagen finns möjlighet till återhämtning. Jag sa att jag har nog gjort mitt och kört på för hårt under så många år att jag nu får betala priset.

Låter bra :))


Då fick jag frågan om hur min ekonomi ser ut och jag sa som det var att det är nästintill katastrof, men att jag har så jag klarar mig. Då talade hon om att de inte tänker betala ut min novemberlön för det verkar som om jag inte kommer tillbaka och de måste ta lönen pga att jag fick min första semester betald fast jag inte hade intjänade semesterpengar. Jag visste ju att jag var skyldig dem det men hade räknat att det tas sen på slutlön, alltså nu intjänade semesterpengar.. Trevlig julklapp jag fick eller hur. 6000:- mindre i december månad, jag jublar INTE. Sen frågade hon mig och det inte var bättre att jag sa upp mig. Men se det gick jag inte med på av förståeliga själ. Mötet slutade med att jag fick en julklapp, toblerone samt en biocheck på 200:-. Det var jag säkert värd *S*

Julen är räddad, vi har godis :))


Nu gäller det att få ihop pengar så jag klara mig till slutet av januari. Sälja bort vad? Bilen bli väl den första som åker, guldet har jag redan sålt och i hemmet finns inte mycket av värde då det mesta är secondhand. Vad ska jag ägna mig åt för att tillfriskna? Jag försöker så gott det går att ta det lugnt och verkligen bara bry mig om mig och mitt mående, men tyvärr går den lilla energi jag har åt till helt andra saker. Känner mig så helt ensam i allt detta och just nu är självömkan stor, men jag vet att det snart går över och jag kan framkalla lite jävlaamma. Jag har gjort så mycket fel under det år som gått, men det är bara för att jag tror gott om folk och jag har trott att det jag gett av mig själv kommer att ges tillbaka när jag behöver det. Men så fungerar tyvärr inte verkligheten har jag nu insett och det vart en dyrbar erfarenhet. Man är någon när man kan prestera till över 100% och då värd att satsas på, men faller man då får man falla hela vägen för då är alla skyddsnät borta och man har lärt sig vad människor går för och att de flesta bara tänker på sig själv. Men nu ska jag börja tänka bara på mig själv, världen får klara sig utan mig.

God Jul på er alla...Kramar om


Kommentarer
Postat av: cw

Jag betvivlar ifall de har rätt att göra så.



Jag menar om du ska betala tillbaka semesterpengarna så ska den dras på din slutlön och inte nu. Kontakta facket och be om hjälp.



Självklart ska du inte säga upp dig men egentligen behövde du inte heller säga till dem redan nu att du troligen tänker sluta…. jag menar de är ju över tre månader tills mars och mkt kan hända innan dess. Bättre att söka ngt nytt innan du slutat.

Kära Anne … jag önskar att du fick vara sjukskriven längre så du kan samla krafterna.

Eländes elände… flytta till kärleken och ge det en chans… eller så kan han flytta till dig ifall det känns bra för er båda.

Bara ett förslag… vet inte vad jag ska råda dig till men först ska du ta reda på ifall de verkligen kan dra bort semesterlönen redan NU.



Jävla sätt alltså… skitarbetsgivare tycker jag.

Stor kram tänker på dig <3<3<3

2011-12-21 @ 17:53:16
URL: http://whattheheckhappens.blogspot.com/
Postat av: Anne

Vet inte om de har rätt att göra det eller inte, men det är inte lätt att ta till strid eftersom jag inte är medlem i facket och inte har jag heller orken att bråka..Jag får lösa allt på bästa sätt men det känns otroligt tråkigt att det skulle sluta på detta sätt.Jag ville vara ärlig och tala om vad som gäller om jag inte blir bättre så att de kunde planera sin verksamhet bättre..Jag lär mig aldrig att ärlighet inte lönar sig S...skoja bara...Massor av kramar tillbaka till dig min goa Catwomen S

2011-12-21 @ 18:23:10
Postat av: Eva-Lena

Ja du Anne. Blir ledsen när jag läser vad du skriver. Jag vet vad du har gjort för dem. Ärlighet lönar sig inte i alla lägen. Fast jag klandrar dig inte för jag skulle säkert ha sagt samma sak själv för man tror att även den man talar sanning för är lika god som en själv :(



Älskar dig Anne för den du är!! Även fast du får stryk just av den anledningen. Jag blir så jäkla förbannad. Att man bara kan sova gott om nätterna när man gör så här mot andra människor.



Kram på dig älskade syster!

2011-12-21 @ 20:16:50
Postat av: cw

jag förstår dig… jag blir också ledsen för din skull. JAG MENAR det räcker med elände för dig. Jag tycker du är värd allt gott i livet.

Men jag tycker du har rätt inställning att ärlighet varar längst för de som missbrukar den kommer med tiden att få ett elände tillbaka. Förr eller senare slår det tillbaka på dem själva.

Ge inte upp för det mest omöjliga brukar ändå ha en tendens att lösa sig bara tiden får gå lite.

Önskar så att jag kunde göra ngt för dig…. stor kram min vän

2011-12-22 @ 20:14:32
URL: http://whattheheckhappens.blogspot.com/
Postat av: Anne

Jag älskar er..Tack för all er kärlek..Hade jag inte haft er och Kenneth så hade jag brutit ihop för länge sen. Men på något sätt så vet jag att det kommer att lösa sig, jag fann ju kärleken till slut så inget är omöjligt :))

2011-12-25 @ 19:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0