Ensam hemma

Sitter här i min soffa och funderar över hur det kunde bli så här?? Uttråkad, gråter och tycker att det bara känns så jobbigt. Försöker att göra lite grann, men strax blir det för mycket även om jag bara gör lite. Svårt att finna det där med att bara vara och klara inte ens av att meditera och gå in i mig själv en stund. Det kryper i kroppen av olust, av känslan att inte vara bra och jag vantrivs med att vara ensam, samtidigt som jag inte orkar umgås med någon. Vet inte hur jag ska få tiden att gå och har ingen aning vad jag ska göra för att vända det här.

Allt är mig så främmande, det där att inte orka med, att inte ha kraft ens till det minsta lilla utan att nästa bryta ihop. Vissa saker är bättre sen lördag och för det är jag tacksam. Men att sitta fast i soffan med mina egna tankar känns inte bra, jag vet ju inte vad jag ska göra?? Har dragit ut alla kläder ur min garderob och nu är sängen full med det som jag ska ha kvar och resten har jag slängt ner på golvet. Nu kan jag inte vara i mitt sovrummet för nu är det klädeskaos där inne. Men jag har inte kraft att göra mer??


Har i alla fall fått en tid hos läkaren idag och jag hoppas att det kommer något bra ur detta. Men fan det är tufft även ekonomiskt nu. Jag har ju bara sjuklön och tycker att jag redan lagt ut en förmögenhet på läkar/kurator besök. Nu ska jag kanske ha råd att lösa ut medicin också, hur nu det ska gå till?? Ja ekonomin är verkligen ett kapitel för sig. Fick ju papperna från FK så sent och det är minst 30 dagars handläggningstid vilket innebär att det inte kommer pengar förens tidigast i mitten av Mars. Jag har fått lov att ringa alla mina fordringsägare samt hyresvärd och be om anstånd. Detta löste sig i alla fall, men det är inte sådant jag vill lägga min lilla energi på. Vill ha tankarna på annat, men det är svårt när ekonomin tär på mig.

 

Har svårt att vara ensam, men orkar inte ringa någon. Ska i alla fall under dagen ringa en vän som gått igenom just det jag går igenom nu och kanske kan jag få tips och hjälp att komma vidare utav henne. I natt har jag inte sovit många timmar och det känns i kroppen och knoppen. Skulle behöva lägga mig och vila men det har jag inte sinnesro till. Därför satte jag mig här och skriver istället för det är skönt att få ur mig det som känns jobbigt. Jösses vad skulle jag göra utan mitt skrivande?? Nu ska jag i alla fall försöka att vila lite grann för att orka ta mig till läkaren på eftermiddagen…………………..ZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzz

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Peter

Du vet väl om det finns högkostnadsskydd både för läkemedel och läkarbesök? Så håll reda på alla kvitton.

2011-02-07 @ 15:07:49
Postat av: Lisa

Kära vän! Jag lider med dig. Må du finna frid och tid att finna dig själv i allt kaos. Medicin är bra. vet



Kramar om.

2011-02-08 @ 22:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0