Läkaren i morgon

Imorgon bär det i väg till läkaren på förmiddagen och det är nu viktigt att jag får min sjukskrivning så jag har chansen att komma igen och bli den jag vill vara..alltså frisk i alla mina angelägenheter. Fan vad tufft det känns, men jag vet att detta är nödvändigt om jag ska behålla livet, kärleken och mina barn.. Jag har skrivit ett brev till läkaren som hon ska få när jag kommer och där har jag förklarat hur jag mår och hur mitt liv sett ut de senaste 3 åren och vad jag har runtomkring mig idag.

Kom hem och fann allt detta i brevlådan..Tack Lillemor

 

Jag har någonstans under dessa 3 år tappat bort mig själv, jag har tappat bort det som är viktigt och stuckit huvudet i sanden och trott att jag mår bra om jag finns till lags för alla andra. Men egentligen har jag inte trivts med mig själv och mitt hem, mitt liv och det jag har runtomkring mig. Även om jag har ett nytt bättre jobba, jag har min kärlek till Kenneth och hans kärlek tillbaka..Men inget av detta kan jag behålla om jag inte ser till att jag själv mår bra..Mitt mående har redan nära förstört mitt förhållande.

Jag har inte ansvar bara för mina barn idag, jag har ansvar för att jag ska må bra och då mår alla bra.


Har glömt allt jag lärt mig under mina nyktra år och har totalt tappat bort att jag är den viktigaste personen i mitt nyktra liv om det ska vara ett bra liv. Men förhoppningsvis kan jag nu göra de förändringar jag behöver för att få må gott i mitt liv. Det har ju inte räckt med bön och meditation för jag har inte kunnat meditera eller be bort det kaos som varit omkring mig. Jag måste handfast ta tag i det och det är endast jag som kan göra det, men med lite hjälp och stöttning och massor av kärlek. Men det första jag måste få tillbaka är min vikt och min ork..För jag har ju tappat ca 5 kilo i vikt och min ork är lika med noll. Det har gått snabbt neråt när det började luta och jag hoppas att jag stannat till i rätt stund för att kunna vända skeppet i hamn igen.

Nu gäller denna fullt ut i alla mina angelägenheter.


Jag vill ha ett bra liv, jag vill ha ett liv där jag trivs med mig själv, mitt hem och det som är runtomkring mig. Jag måste på nytt lära mig att älska den jag är och den jag vill vara. Måste säga att jag just för tillfället inte tycker om mig själv, tycker inte om den jag för tillfället visar upp och jag har varit nära att förstöra något fint för att jag inte ser eller förstår hur jag egentligen mår. Det som ligger närmast nu är att fixa läkarintyg och lite hjälp därifrån, sen är det ett samtal med Linda för att få till de förändringar som behövs här hemma. Men tar jag nu detta på allvar, tar mitt eget mående på allvar och sätter den främst så är jag säker på att jag kommer att fixa det här och få det liv jag vill ha och är värd. Det får ta tid för tid känns det som om jag har, får jag igång mig, min kropp så kommer jag att orka fixa resten också..tro hopp och kärlek och en massa eget arbete ska fixa denna kvinna..

Kärlek

 

 


Kommentarer
Postat av: Peter Holmqvist

Lycka till hos doktorn idag. Jag önskar att jag kunde hjälpa dig men kommer inte på något bra sätt att hjälpa till på. Kram

2011-01-10 @ 07:56:33
Postat av: CW

Bra att du skrev ett brev till doktorn.Man glömmer annars bort vad man vill förmedla.

Det är ju så att den bästa kärlekshandling man göra för sina nära är att ta hand om sig själv så man orkar med livet.

Jag är övertygad att du kommer att komma igen så att säga för du har redan svaren inom dig även om du inte riktigt känner så.



När det blir ”för mkt” säg då till dig själv att nu ”backar ” jag lite så att du kommer till ro igen.

Varma kramar och jag tänker på dig det hoppas jag att du vet. Man behöver inte alltid var glad det är lika naturligt att gråta som att skratta.

2011-01-10 @ 08:32:34
URL: http://dajmstrut.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0