Orka vara sjuk...

Jag kommer att få svårigheter med detta att ta mig tid att tillfriskna. När jag vilat upp mig och kroppen känns bättre så kommer jag ha så svårt att bara landa i det och INTE gå tillbaka till jobbet.  Hur lär man sig att ta det lugnt, att koppla av allt. Jag känner ju redan nu att jag inte orkar vara sjuk, jag orkar inte må så här..Jag vill vara pigg och glad och sprida glädje omkring mig..Jag vill skoja, tramsa och flamsa..Hur kan jag göra det om jag är sjukskriven..Då ska jag ju gräva ner sig och visa omgivningen vad dåligt jag mår. Kan jag må dåligt, vara sjuk och ändå känna glädje och livslust..Hur finner jag balansen med att vara sjukskriven och leva??

Så här vart jag när syrran fick leka lite med mitt hår.Det här är jag leende..

 

Jag vill skratta och vara glad, det är för mig ett normalt tillstånd..När jag skrattar i dag känner jag mig falsk..Är jag verkligen sjuk..Jag kan väl inte skratta, vara lycklig och glad om jag är sjuk.. Men sen känner jag efter hur jag mår i kroppen..Skulle jag orka gå upp min vanliga tid i morgon och ta mig till jobbet?? Svaret vet jag, det skulle jag inte orka, men jag orkar inte bara vara här hemma heller och känna efter hur sjuk jag är?? Jag saknar redan nu den sociala biten, jag saknar mina vänner och även mina kunder på jobbet.. Jag känner mig redan utanför och hatar verkligen att vara sjuk och inte vara med i gemenskapen så som vanliga människor. Herre jösses jag har bara varit hemma 3 dagar?? Var ska jag finna balansen??

Här gäller det att finna den där balansen??

 

Hade jag inget jobb, vore jag arbetslös, sjukpensionär eller vanlig pensionär så skulle jag kunna fylla mina dagar med massor och må gott i det. Nu känner jag bara att jag får inte, jag ska inte, jag bör inte göra någonting och det kommer att göra mig galen..Jag vill umgås, jag vill skratta och vara glad..jag vill leva…………………………….Jag känner att jag inte kommer att orka vara sjuk….

Här är mitt liv...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0