Hejsan här är jag!

Jaha det var ett tag sen när jag bloggade senast och nu har jag massor att skriva om men vet ej var jag ska börja. Kanske börja med att beskriva hur jag mår..Har ni tid att läsa??? Det är inte så bra med mig kroppsligt och jag ska nu åter till Vårdcentralen i morgon. Denna gång tar jag Kenneth med mig för själv känner jag mig bara som en hypokondriker och vill då bara försköna mitt mående. Så himla svårt att sitta framför doktorn och berätta om mina krämpor och vet ni vad?,, jag kommer att få en helt ny läkare (igen) tror att det är den sjunde i rad :((

Aragon och jag diskuterar framtiden :))


Det här med blåmärken har inte blivit bättre, snarare tvärtom. Kroppen värker fortfarande och jag är övertygad om att det inte handlar om en otränad kropp. Jag bara känner att jag kan INTE ha det så här längre. Jag är 51 år ung, ska jag resten av livet må så här så vet jag inte om jag vill vara med. Var på akuten i Nyköping och de tyckte jag skulle kräva en ordentlig undersökning på min vårdcentral och kan de inte hjälpa mig ska de skriva en remiss till Huddinge medicin. Hon tyckte absolut inte om utseendet på mina blåmärken. Nu tänker jag inte ge mig eller försköna, därför ska nu Kenneth vara med inne hos läkaren så jag inte kommer undan.

En vanlig bild av mig idag :))

 

2 veckor av semestern har förflutit och nu bara 1 vecka kvar?? Måste säga att det alltid är lite speciellt med mina semestrar.. Lugn och ro, bad och sol hör inte mina semestrar till. Första veckan vart inte alls så som jag trott och planerat att det skulle bli. Men så bli det när andra människor är inblandade. Trodde inte att jag var en så dålig människokännare och så lätt att bli manipulerad. Men nu är jag en erfarenhet rikare igen, men den erfarenheten hade jag så gärna varit utan. Känner mig ledsen och även kränkt över det som hänt. Vill inte gå in på några detaljer men det är en av anledningarna till att jag varit så lite på FB.

Underbar vårbild på oss.

Ser ni de vackra blåmärkerna :((

 

Sen har det ju naturligtvis också funnits ljusglimtar och det var ett besök hos dottern Jenny i Karlstad. Jag åkte dit på fredagen och stannade bara till lördag. Har totalt glömt att jag blir så dålig i min astma när jag träffar Jennys alla djur. Vart dålig ganska omedelbart och slarviga jag hade inte medicin med mig. Så det var bara att ringa Vårdcentralen och be dem om ett recept. Tidigare när jag hälsat på Jenny när hon bodde i Grängesberg så sov jag ju alltid hos mamma och pappa. Nu var jag hela tiden hos Jenny och det vart ju då lite jobbigare. När jag kom hem till Nyköping så sov jag från ca 18 lördag kväll till kl 08 söndag morgon. Överdos av bricanyl har den effekten på mig.

Räddaren i nöden :))

 

Hade just ett litet avbrott i bloggandet då jag åter igen bröt ihop. Nu hoppas jag att jag får den hjälp jag behöver..Hemma av Linda, på Vårdcentralen, på jobbet. Av Kenneth får jag det jag behöver och lite till. Helt ärligt har ibland svårt att förstå att han står ut. Vi har haft det tufft båda 2 på många sätt med någon som tydligen vill oss illa. Men vi har varandra och ska göra allt för att klara av även detta. Livet blir inte alltid som man tror men jag är ganska övertygad om att det kan bli bättre om jag gör det jag ska. Inte ensam men med hjälp av dem jag älskar.

Kärlek

 

Nu går mina ögon ihop så nu ska jag se till att få lite sömn. I morgon bär det av hem till Vårby och vi ska få det sista färdig och även ta en fika med en god vän..Det ser jag framemot Peter *S*

 

 


Kommentarer
Postat av: cw

Kära du jag blir förtvivlad och arg då jag läser att ngn inte är snäll mot dig eller er. Hoppas det löser sig.. ja jag vet ju inte vad som hänt men världen består tyvärr av elaka människor som ofta gör andra illa för att livnära sitt eget ego.



BRA att du äntligen går till doktorn. Jag har haft dig i tankarna många ggr sen förra bloggen och nu känns det bra att du söker hjälp.

Vet själv att man drar sig för att ringa dit men med din Kenneth vid din sida så ska du se att det går bättre.

Skickar varma kramar …önskar dig allt gott det hoppas jag att du vet.

Håller tummarna för att det ska rätta till sig med ditt mående.



kram kram

2011-07-20 @ 21:30:58
Postat av: Peter Holmqvist

Hoppas att det gick bra hos doktorn och att du får snabb hjälp för dina besvär. Dessutom hoppas jag självklart att det ordnar sig med de andra problemen som du talar om. Jag saknar dig på FB. Kram!

2011-07-22 @ 12:44:02
Postat av: Anneli

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 5 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/july/fredag-dagens-blogg-3.html#comment

2011-07-22 @ 13:02:40
URL: http://anneliih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0