Samlar mig för framtiden..

Hej nu är jag här igen, det var nog på tiden. Har egentligen haft massor att blogga om men ingen tid eller kanske ska jag säga att när jag haft tid så har jag glömt att blogga *S*

För är det något som är besvärligt hos mig så är det just minnet, den har svikit mig totalt :( Tvivlar på att jag får ihop någon blogg just nu för jag har ingen aning om vad jag ska skriva och det jag tänkt skriva om har jag glömt bort.

Jag kommer i alla fall ihåg att jag har sålt NilsEva och köpt en ny bil med hjälp av Kenneth. Hmm det vart många turer innan hon vart såld. Kenneth hittade en köpare som var beredd att slänga upp 4500:- direkt..Men jag ja vart närmast förnärmad av att sälja henne  så billigt..Så vi beslöt att JAG skulle ta hand om försäljningen och då såg jag många fina tusenlappar framför mig..Min första potensiella köpare erbjöd mig 4000:- när han fick se henne??? Aldrig i livet sa jag, jag ska ha "minst" 6000:- annars blir det ingen affär *S*

Hmmm nästa köpare begärde jag 7000:- av och det vart ingen affär..Sen prata vi med en kille till och nu började jag bli desperat för jag (läs Kenneth) kom på att om 2 dagar om jag fortfarande är ägare till bilen kommer att bli tvungen att betala skatten som ska betalas i juni :(
Så jag bestämde träff med denna kille som jag då skulle träffa hemma i Sthlm när jag åkte hem dagen efter. När jag var på väg och nästan framme i Sthlm så ringer killen min mobil och undrar om vi kan träffas på en mack vid Alby. Visst sa jag och glad i hågen svängde jag in där..
Jag och NilsEva på äventyr


Han provkör bilen och upptäcker då naturligtvis att den rycker och har sig och han hade en förklaring till vad som var fel som för mig lät trovärdig och han sa att det kostar en slant att göra i ordning den..Du får 2500:- här och nu sa han..Hmmm tårarna brände bakom ögonlocken, skulle min NilsEva nu bli såld för denna skambud?? Nä sa jag det kan jag bara inte gå med på..Minst 4000:- måste jag ha för den..Nä det kan jag inte ge sa han då..Efter lite snack fram och tillbaka skakade jag hans hand och sa okey till 3000:-

Jaha som bilförsäljare klarar jag mig nog bra i framtiden..Men jag resonerar som så nu att jag fick en bättre/större och nyare bil för endast 250:- eftersom 3250:- var min del av priset på den andra bilen..Sen fick köparen inte med vinterdäcken till NilsEva så dem kan jag sälja till hösten och få in lite bensinpengar...Så kontentan av allt detta är att ska ni köpa bil så vänd er till mig jag är en hejdare på att sälja bilar billigt *S*

Återkommer en annan dag och skriver mer om mitt dåliga minne för det var det denna blogg skulle handla om, men det glömde jag bort när tankarna fastnade på NilsEva......
Tur jag har min livs kärlek att luta mig tilllbaka mot i motgång *S*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0