Det börjar nog vända

Nu är jag kanske på G…Var hos läkaren idag och vi beslutade att jag f.r.o.m den 4 april ska börja jobba 2 timmar/dag. Jag får ha ett möte med jobbet för att kolla av när på dagen jag ska jobba och om jag ska jobba de dagar jag har vattengymnastik. Detta skulle pågå t.o.m. den 29 maj. Känns bra att vara på gång, få lite struktur på mina dagar.  Om jag kommer att orka har jag ingen aning om. Jag måste ju jobba lite lugnare, inte stressa med resor och samtidigt få sådana tider att jag håller mina lunchtider eftersom det är för mig viktigt med regelbunden mathållning.

Mat är viktigt men det ska se gott ut också *S*

 

Jag måste ju få igång min kropp och jag kan inte påstå att jag varit speciellt duktig och motiverad att ta mig till gymnastiken. Har enormt dåligt samvete för det och tycker att det är jätte dåligt av mig..Det är ju bra, det ökar ju mitt mående på många sätt att återigen ha dåligt samvete för något. Nu ska jag vara hemma denna vecka och se till att komma igång med vattengympan. Få lite mer gjort här hemma, för när jag börjar jobba så blir det väl inte mycket ork kvar för att få färdigt här hemma.

Men det kommer att bli fortsatt slappa i soffen *S*

 

Sen måste jag ta en ordentlig funderare på framtiden.. Hur ska den bli för mig och vad ska jag syssla med fram till min pension?? Jag började ju så bra då för ca 8 år sen med missbruksrådgivningen. Men då var det för tidigt för mig, jag hade själv inte kommit tillräckligt långt. Men nu tycker jag själv att jag har en lång och stabil nykterhet och borde kunna finnas till för andra på ett helt annat sätt. Funderingarna är många men jag ska ta en sak i taget och nu gäller det i första hand att se till att komma tillbaka ordentligt till den jag en gång var innan jag började leva i ett stress som ingen mått bra i. En dag i taget, bara för idag, nu tar jag det lugnt och ser framtiden an..Det bli vad det blir och jag tror att det kommer att bli bra.

En del av min framtid *S*

 

 


Kommentarer
Postat av: CW

Det låter bra Anne…. snart ska du se att du är tillbaka på banan. Kram till dig

2011-03-23 @ 16:56:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0