Varför är inte allt enkelt :)

Jaha nu behövs det förändringar och dem ska jag genomföra. Tycker jag har pratat om det under en längre tid nu, men inte mycket har hänt. Jag har ju velat tro att jag ska klara av mitt arbete men vet nu att det är kört. Jag kan inte jobba heltid med det jag sysslar med idag. Men jösses vad ska jag syssla med på heltid då?? Jag behöver ju en stadig inkomst och har ingen A-Kassa. Som man bäddar får man ligga heter det ju.

 

Men får jag tid på mig att rehabilitera min kropp och få bort stressen som finns idag (fast jag bara jobbar halvtid). Andra halvan får jag nu ägna mig åt att finna jobb som passar mig och min kropp. Finns det arbetsgivare som anställer en 51 åring med alla mina krämpor. Vad ska jag börja leta? Jag pratade med min handläggare på FK om att jag har svårigheter just nu att ens klara av ett halvtidsarbete på min arbetsplats. Ska prata med min läkare och kanske under en månad få heltidssjukskrivning för att komma i ordning med mig och komma i balans.

 

Enligt läkaren på smärtkliniken så har jag i alla fall inte Fibromyalgi tack och lov, men han tror att min värk är stressrelaterat och det kan jag ju bara förändra genom att en stund ta det ordentligt lugnt för att sen komma igen utan att ha ett stressigt jobb att gå tillbaka till. Åhh varför är jag inte 25 år, det skulle vara mycket lättare då att få annan anställning, men jag har ju redan ena foten i graven..

 

Allt detta tar psykiskt hårt på mig och det känns svårt att inte ha någon här att prata med om detta. Jag tror att andra som inte lever i denna smärta och med denna kropp har svårt att ta till sig att jag inte mår bra just pga att kroppen värker konstant. Att jag inte har den ork som jag annars brukar ha och att mitt humör inte är på topp.. Gråter lätt för jag känner mig uppgiven, men ändå känner jag mig i psykisk balans för övrigt men värken gör att jag är ner gången och gråter så lätt. Ja jösses allt blir en rundgång och det enda jag vill är att få må bra.

KÄRLEK


Kommentarer
Postat av: cw

Varför har du ingen A-kassa? Självklart måste du var med i den. Det räcker om du bara är med i arbetslöshetskassan ifall du tycker det är för dyrt att var med som fullvärdigmedlem.



Jag vet att det kostar men tro inet att det är alltför dyrt med bara arbetslöshetskassan och annars blir man ju väldigt låst ifall man inte kan arbeta kvar.

Gå med… nu ngn annan läsning vet jag inte.



Att säga upp sig från ett jobb är kanske inte det bästa innan man fått ett nytt arbete speciellt i dagens läge och inte alls bra om du inte får ngn ersättning. Det låter kanhända inte så uppmuntrande men så är tyvärr verkligheten.



Kära Anne jag vet precis hur det känns med en kropp som värker så jag förstår dig rätt bra. Man vill så mkt mer än vad man förmår och det är frustrerande att inse att man inte orkar.



Det vore bra ifall du fick vara sjukskriven ett längre tag för att få vila upp dig men samhället är inte snällt nu för tiden. Hoppas verkligen att du får ett bra samtal med doktorn och att han kommer på en bra lösning så att du får hämta andan lite.



Att andra inte helt förstår hur man mår det måste du släppa… så är det bara det finns så många som inte fattar ett smack. Du vet de har inte förmågan att sätta sig in i andras mående.. eller så vill de inte för de är rädda själv för sin egen del. Ja att drabbas av likartade saker gör att de helst inte vill se verkligheten som den är.

Såna ska man radera… ja inte lyssna till ej heller förklara ngt för dem för de vill egentligen inte förstå. De ser bara det de vill se.



Detta blir långt:))) skriv ett brev till doktorn som du tar med dig och be han läsa hur du mår ifall du har svårt att förklara dig då du sitter där. Det är så lätt att man tappar orden och sen glömmer att säga allt man bestämt sig för.

Önskar dig lycka till och håller tummarna för dig

kram kram

2011-11-17 @ 19:21:49
URL: http://whattheheckhappens.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0